Z jednodniową wizytą do Trójmiasta przyjechała nowa, w pełni elektryczna Mazda MX-30. Specjalny pokaz odbył się w ramach wydarzenia Mazda Experience Days w salonie BMG Goworowski w Gdyni. Wszystko to po to, aby przybliżyć potencjalnym klientom filozofię elektromobilności według Mazdy i dać możliwość przetestowania nowej technologii w prawdziwych warunkach drogowych.
Jazdy testowe w ramach projektu Mazda Experience Days odbywają się w 16 różnych miastach Polski, na kilka tygodni przed oficjalnym wprowadzeniem Mazdy MX-30 do salonów sprzedaży. Na Pomorzu, miejscem jedynej prezentacji MX-30 była Gdynia, a stąd samochód został przetransportowany do Szczecina.
Pierwszych egzemplarzy testowych w naszym salonie spodziewamy się na przełomie września i października – informuje Filip Stankowski, Specjalista ds. marketingu BMG Goworowski. W ramach szerzenia idei elektromobilności, elektryczne Mazdy MX-30 posłużą także jako samochody zastępcze w naszym serwisie – dodaje.
Mazda MX-30 to pierwszy w historii, w pełnie elektryczny i seryjny model Mazdy. Samochód, który jak promuje go producent, nigdy nie ma problemów z porannym rozruchem i nie trzeba wymieniać w nim oleju silnikowego ani uzupełniać jego poziomu. Czynności serwisowe wykonywane są w trakcie jednego, krótkiego, corocznego przeglądu, a pojazd pozbawiony jest problematycznych i drogich podzespołów, takich jak wtryskiwacze, koło dwumasowe, turbosprężarka i filtr cząstek stałych.
MX-30 mierzy 4395 mm długości, 1795 mm szerokości i 1570 mm wysokości. Rozstaw osi to 2655 mm. Napęd przekazywany jest na przednią oś, a napędza ją elektryczny silnik synchroniczny na prąd zmienny, o mocy 143 koni mechanicznych. Jednostka jest chłodzona cieczą i charakteryzuje się momentem obrotowym wynoszącym 264 Nm. Źródłem zasilania jest bateria litowo– jonowa o pojemności 35,5 kWh, wykorzystująca ogniwa pryzmatyczne i zapewniająca prąd o napięciu maksymalnym 355V. Baterię można ładować prądem stałym (szybkie ładowanie na stacjach – 80% pojemności do 40 minut) albo prądem zmiennym (ładowanie z domowego gniazdka 230V – do 6 godzin). Pojemność baterii wystarcza do tego, aby zapewnić samochodowi 200 kilometrów zasięgu na jednym, pełnym ładowaniu.
Wyróżnikiem Mazdy MX-30 są drzwi typu „Freestyle”, które otwierają się przeciwstawnie – tak jak w sportowym, nieprodukowanym już modelu RX-8.
Nowa elektryczna Mazda kosztuje w Polsce od 149 900 zł za wersję First Edition.