BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner_Cupra_Plichta_marzec_2022
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner_Cupra_Plichta_marzec_2022
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
moto3m_KIA_750x200
previous arrow
next arrow

Elektryczne nowości od FIAT Professional – E-Scudo i E-Doblò

W ofercie marki FIAT Professional, będącej bardzo popularnym w naszym kraju dostawcą samochodów użytkowych, pojawiły się dwa nowe modele, oba z napędem całkowicie elektrycznym. Chociaż wciąż nie reprezentują one zasięgów porównywalnych z samochodami spalinowymi, to jednak jest skromne grono odbiorców, którzy właśnie takich samochodów potrzebują. Najczęściej są to instytucje oraz firmy zobligowane do budowania “bezemisyjnej” floty, rzadziej, przynajmniej na razie, są one wybierane świadomie i celowo. 

Fiat Professional to wiodąca marka w portfolio Stellantis, oferująca lekkie samochody dostawcze. Zgodnie ze współczesnym trendem w ofercie pojawiają się także nowoczesne modele z napędem elektrycznym. Nowe E-Doblò Van i E-Scudo stanowią kolejne w pełni elektryczne samochody dostawcze, po pokazanym już wcześniej E-Ducato.

Fiat E-Scudo

Scudo było drugim samochodem dostawczym Fiat Professional, po wprowadzonym na rynek w kwietniu zeszłego roku E-Ducato, dostępnym zarówno z tradycyjnymi silnikami spalinowymi, jak i elektrycznymi. E-Scudo oferuje w teorii najlepszy w klasie zasięg do 330 km w cyklu WLTP i dwa rozmiary akumulatorów – 50 i 75 kWh – z mocą ładowania AC (prąd zmienny) do 11 kW i do 100 kW w DC (prąd stały). Cena E-Scudo zaczyna się od 173 000 zł netto za wersję Platforma 50 kWh.

Oprócz wersji elektrycznych, dostępne są również cztery silniki Diesla: jednostka o pojemności 1,5 litra i mocy 102 lub 120 KM współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną oraz 2-litrowy Diesel o mocy 145 KM z przekładnią manualną lub 8-biegową, automatyczną lub o mocy 177 KM, zestawiony z tą samą, wydajną, 8-biegową skrzynią automatyczną.

Co istotne, niezależnie od wybranego układu napędowego, auto zachowuje taką samą ładowność. Przestrzeń ładunkowa to 4,6, 5,3 lub 6,1 m3 w zależności od rozstawu osi, a ładowność do 1,4 t oraz uciąg – do 1 t. Model charakteryzuje się też modułową kabiną uzyskaną dzięki systemowi “Moduwork”, który przekształca siedzenie pasażera w miejsce pracy i powiększa przestrzeń ładunkową, umożliwiając przewożenie przedmiotów o długości do 4 metrów (w wersji Maxi) i zwiększając objętość o kolejne 0,5 m3.

Jak na samochód dostawczy, trzeba przyznać, że E-Scudo jest wygodne. Zawieszenie sprężyście wybiera nierówności, kabina jest wykończona dobrej jakości plastikiem. Nie brakuje też nowoczesnych akcentów, jak subtelna dźwignia zamiany biegów, znana modeli Peugeot, jest też kamera cofania i tradycyjnie dla tego typu aut – wiele poręcznych schowków.

Fiat E-Doblò Van

Jest to już trzecia generacja tego modelu. Wprowadzając na rynek nowy model E-Doblò, marka Fiat Professional kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy zapoczątkowany w ostatnich latach. Samochód ten to kolejny ważny krok dla Fiata, którego celem jest, aby do 2024 r. każdy nowy model w Europie był w pełni elektryczny, a od 2027 r. móc oferować już w pełni elektryczną gamę.

Nowe E-Doblò jest wyposażone w silnik elektryczny o pojemności 50 kWh, mocy 100 kW i zasięgu do 280 km w cyklu WLTP. Samochód osiąga maksymalną prędkość na poziomie 130 km/h i maksymalny moment obrotowy wynoszący 260 Nm. Kierowca może wybierać pomiędzy różnymi trybami: „Normal”, „Eco” i „Power”. Każdy z trybów zmienia reakcję samochodu, zwiększając i optymalizując jego osiągi: tryb „Normal” jest zalecany do jazdy w normalnym ruchu ulicznym, tryb „Eco” poprawia zużycie paliwa, a tryb „Power” zwiększa szczytową moc samochodu. Wprowadzenie pakietu akumulatorów nie spowodowało żadnych zmian konstrukcyjnych: E-Doblò jest dostępne w tych samych wymiarach, parametrach i konfiguracjach, co samochody dostawcze marki z silnikami spalinowymi. Model jest dostępny w dwóch długościach i trzech różnych konfiguracjach (furgon, furgon brygadowy, kombi).

Ciekawym dodatkiem jest „Magic Cargo” – otwór w tylnej burcie przestrzeni ładunkowej, który pozwala na zwiększenie objętości bagażnika o 0,5 m3 oraz daje możliwość załadunku długich przedmiotów, jak rury czy drabiny o długości do 3,4 m. Ponadto, aby zwiększyć ilość miejsca, można podnieść fotel pasażera i wykorzystać znajdujący się pod nim schowek na pudelka lub delikatne przedmioty. Dostępny jest również składany stolik, który w razie potrzeby pozwala zamienić kabinę Doblò w mobilne biuro.

Z kolei dzięki funkcji „Magic Plug”, dostępnej tylko w modelu E-Doblò, możliwe jest wykorzystanie energii elektrycznej wytwarzanej przez akumulator do konkretnych potrzeb, jak ładowanie lodówki turystycznej lub stołu warsztatowego na elektronarzędzia.

Fiat E-Doblo kosztuje od 152 000 zł netto.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

CUPRA bije rekordy sprzedaży! Dobre wyniki również w marce SEAT

Marka CUPRA w 2022 roku osiągnęła najwyższe wyniki sprzedażowe w swojej historii, dostarczając do klientów …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *