Samochody o napędzie hybrydowym od dłuższego czasu były domeną Toyoty. To właśnie ten producent oferuje najwięcej modeli z takim napędem i jest on w przypadku tej marki wybierany częściej, niż auta z silnikiem wysokoprężnym. Do grona producentów samochodów o napędzie łączącym silniki spalinowe z elektrycznymi lub tylko elektrycznymi dołączył również Volkswagen. Odczuć mogą to także klienci salonu VW Plichta w Gdańsku.
W maju tego roku dealer wprowadził do sprzedaży hybrydowego Golfa GTE oraz w pełni elektrycznego eGolf’a. Oba auta trafiły także do parku samochodów testowych w VW Plichta. O możliwościach tego typu napędu w samochodach Volkswagena w pierwszej kolejności przekonali się lokalni dziennikarze, którym udostępniono do testów oba modele. Również nasza redakcja miała taką możliwość – zobacz nasz test VW Golfa GTE.
Samochody elektryczne i hybrydowe marki Volkswagen są na naszym rynku stosunkowo krótko, także ich sprzedaż nie stanowi na razie motoru napędowego naszej firmy. Możemy jednak się pochwalić, iż 5 samochodów elektrycznych znalazło już swoich nowych właścicieli. Są to na razie odmiany Golfa – GTE oraz eGolf – mówi Paweł Niecikowski, specjalista ds. marketingu VW Plichta.
W sierpniu do gdańskiego salonu trafił również Passat GTE o napędzie hybrydowym.
Ponadto, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów dealer z ulicy Lubowidzkiej w Gdańsku uruchomił w okresie wakacyjnym pierwszą w regionie e-Stację, czyli punkt ładowania samochodów elektrycznych.
Stacja ładowania, która znajduje się przy naszym salonie na ul. Lubowidzkiej jest już w 100% funkcjonalna i możemy w niej naładować każdy samochód, który posiada wtyk zastosowany w samochodach z grupy VAG. Jeżeli zdarzy się sytuacja, że przysłowiowo „zabraknie prądu” można skorzystać z naszej stacji.
Paweł Niecikowski, Specjalista ds. marketingu VW Plichta
Kolejne hybrydowe modele Volkswagena, wkrótce trafą na rynek, a jeszcze inne są w fazie testów.
W najbliższym czasie do sprzedaży ma trafić elektryczna wersja Up!, czyli eUp! oraz eGolf Touch, który poza zwiększonym zasięgiem do 300 km oferuje sterowanie samochodem za pomocą głosu i gestów. Trwają także prace nad hybrydowym modelem Tiguan. Na targach motoryzacyjnych w Paryżu można zobaczyć również concept car – I.D., który przy zasięgu 600 km ma stać się pierwszym w pełni autonomicznym samochodem Volkswagena – dodaje Paweł Niecikowski.