Peugeot w 2019 roku wprowadził do oferty modele e-208 i e-2008 z w pełni elektrycznym napędem. Trudno mówić o popularności tego typu samochodów, szczególnie w naszym kraju, ale wynik całkowitej produkcji przekraczający 100 000 egzemplarzy sprawia, że należy traktować je całkiem poważnie.
Prezentowany model e-2008 eksponowany jest w gdańskim salonie Peugeot Zdunek. Samochód zbudowany jest na platformie eCMP (Common Modular Platform) i wyposażony jest w akumulator 50 kWh oraz silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) osiągający moment 260 Nm. Nie dawno producent wprowadził zmiany technologiczne mające na celu zapewnienie użytkownikom większego zasięgu.
Złożyła się na to między innymi optymalizacja doboru opon i przejście na klasę „A+”. Sprawiło to, że zmniejszały się opory toczenia. Oprócz tego wprowadzono zmiany w podzespołach mechanicznych – zastosowano nowe przełożenie przekładni redukcyjnej, które optymalizuje zasięg w czasie jazdy poza miastem i na autostradzie. Kolejną innowacją jest nowa pompa ciepła współpracująca z czujnikiem wilgotności zainstalowanym nad przednią szybą, która pozwala na uzyskanie optymalnej skuteczności energetycznej układu ogrzewania i klimatyzacji.
Informacje przesyłane przez czujnik umożliwiają bardziej precyzyjne sterowanie funkcją recyrkulacji powietrza w kabinie, a w konsekwencji zaoszczędzenie energii zgromadzonej w akumulatorze w fazach podnoszenia i utrzymywania temperatury we wnętrzu samochodu. Skuteczność tej modyfikacji daje się odczuć zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych.
Marka Peugeot, ma już ponad 200-letnią historię i teraz mocno angażuje się w transformację energetyczną wprowadzając nowe, bezemisyjne modele. Katalogowa cena prezentowanego modelu e-2008 rozpoczyna się od 183 900 zł. Wersja spalinowa tego samochodu kosztuje od 130 600 zł.