piątek , 21 stycznia 2022
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner British Auto Zdunek 750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner British Auto Zdunek 750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_XC60
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_S90
moto3m_Peugeot_750x200
moto3m_KIA_750x200
moto3m_Citroen_750x200
previous arrow
next arrow

Elektryczny Jaguar I-PACE zaprezentowany na Targach Info Share 2018

Jaguar I-PACEzadebiutował w Trójmieście podczas Targów Info Share-2591Pierwszy w historii elektryczny Jaguar odwiedził Trójmiasto. I-PACE zadebiutował podczas 12-stej edycji największej w Europie Środkowo-Wschodniej konferencji skoncentrowanej na technologii, nowych mediach i wsparciu dla młodych firm – Info Share 2018. Na ponowne spotkanie z I-PACE’em w Trójmieście niestety przyjdzie nam jeszcze poczekać. 

Nowy model jest pierwszym w historii tego producenta samochodem, napędzanym jedynie energią elektryczną. Osiągi na papierze wydają się wręcz imponujące i czynią z I-PACE realnego konkurenta dla Tesli.

Deklarowany zasięg to nawet 480 kilometrów, a w ciągu godziny, z szybką ładowarką DC o mocy 50 kW, można naładować baterie w stopniu umożliwiającym przejechanie około 270 km. Pełne ładowanie trwa niespełna 2 godziny.

Jaguar I-PACEzadebiutował w Trójmieście podczas Targów Info Share-2627

I-PACE napędzany jest dwoma synchronicznymi silnikami elektrycznymi z magnesami stałymi. Generują one moc 400 KM i 700 Nm momentu obrotowego, a napęd seryjnie przekazują na wszystkie 4 koła. Pozwala to osiągnąć czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h w zaledwie 4.8 sekundy i prędkość maksymalną 200 km/h.

Nadwozie I-PACE EV400 ma nieco ponad 4,6 metra długości i niestety sporą nadwagę. Gotowy do jazdy samochód w podstawowej wersji wyposażenia wazy aż 2133 kg.

W stylistyce zachowano elementy charakterystyczne dla marki Jaguar, ale zapożyczono też rozwiązania z siostrzanego Land Rover’a. Konstrukcja chowających się klamek, to pomysł z modelu Velar. Niesamowite wrażenie robią również opcjonalne 22-calowe koła (seryjnie minimum 18’tki).

Wnętrze jest pochodną nowoczesności, którą odnaleźć można na zewnątrz. Dzięki blisko 3-metrowemu rozstawowi osi udało się też wygospodarować całkiem dużo przestrzeni w kabinie. Bagażnik ma 638 litrów pojemności i uzupełnia go dodatkowo schowek pod przednią maską o pojemności 27 litrów (przewidziany na „domową” ładowarkę).

Niestety, tradycyjnie dla segmentu nowoczesnych „elektryków”, Jaguar I-PACE ma dość zaporową cenę. Podstawowy model „S” to wydatek minimum 354 900 zł. Wariant SE kosztuje od 389 900 zł, a najdroższy HSE od 419 900 zł.

Jaguar I-PACEzadebiutował w Trójmieście podczas Targów Info Share-2624

Niestety w najbliższym czasie I-PACE nie pojawi się w oficjalnej sprzedaży w Trójmieście. Jego zakup będzie możliwy dopiero w nowym salonie dostosowanym do sprzedaży i obsługi modeli elektrycznych, a który obecnie jest już w zaawansowanej fazie projektowania. Jego oddanie do użytku przewiduje się w II połowie 2019 roku.

Jaguar był jednym z głównych sponsorów tegorocznych Taegów Info Share. Poza modelem I-PACE zaprezentował niemal pełną gamę swoich modlei – od XE, XF, XF Sportback, po SUV’y E i F Pace.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Pracownicy wypożyczalni sprzedawali samochody w leasingu. Prokuratura postawiła im zarzuty

Prokuratura Okręgowa w Gdańsku prowadzi śledztwo w sprawie przywłaszczenia pojazdów na szkodę firm leasingowych oraz …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *