Pierwszy w historii elektryczny Jaguar odwiedził Trójmiasto. I-PACE zadebiutował podczas 12-stej edycji największej w Europie Środkowo-Wschodniej konferencji skoncentrowanej na technologii, nowych mediach i wsparciu dla młodych firm – Info Share 2018. Na ponowne spotkanie z I-PACE’em w Trójmieście niestety przyjdzie nam jeszcze poczekać.
Nowy model jest pierwszym w historii tego producenta samochodem, napędzanym jedynie energią elektryczną. Osiągi na papierze wydają się wręcz imponujące i czynią z I-PACE realnego konkurenta dla Tesli.
Deklarowany zasięg to nawet 480 kilometrów, a w ciągu godziny, z szybką ładowarką DC o mocy 50 kW, można naładować baterie w stopniu umożliwiającym przejechanie około 270 km. Pełne ładowanie trwa niespełna 2 godziny.
I-PACE napędzany jest dwoma synchronicznymi silnikami elektrycznymi z magnesami stałymi. Generują one moc 400 KM i 700 Nm momentu obrotowego, a napęd seryjnie przekazują na wszystkie 4 koła. Pozwala to osiągnąć czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h w zaledwie 4.8 sekundy i prędkość maksymalną 200 km/h.
Nadwozie I-PACE EV400 ma nieco ponad 4,6 metra długości i niestety sporą nadwagę. Gotowy do jazdy samochód w podstawowej wersji wyposażenia wazy aż 2133 kg.
W stylistyce zachowano elementy charakterystyczne dla marki Jaguar, ale zapożyczono też rozwiązania z siostrzanego Land Rover’a. Konstrukcja chowających się klamek, to pomysł z modelu Velar. Niesamowite wrażenie robią również opcjonalne 22-calowe koła (seryjnie minimum 18’tki).
Wnętrze jest pochodną nowoczesności, którą odnaleźć można na zewnątrz. Dzięki blisko 3-metrowemu rozstawowi osi udało się też wygospodarować całkiem dużo przestrzeni w kabinie. Bagażnik ma 638 litrów pojemności i uzupełnia go dodatkowo schowek pod przednią maską o pojemności 27 litrów (przewidziany na „domową” ładowarkę).
Niestety, tradycyjnie dla segmentu nowoczesnych „elektryków”, Jaguar I-PACE ma dość zaporową cenę. Podstawowy model „S” to wydatek minimum 354 900 zł. Wariant SE kosztuje od 389 900 zł, a najdroższy HSE od 419 900 zł.
Niestety w najbliższym czasie I-PACE nie pojawi się w oficjalnej sprzedaży w Trójmieście. Jego zakup będzie możliwy dopiero w nowym salonie dostosowanym do sprzedaży i obsługi modeli elektrycznych, a który obecnie jest już w zaawansowanej fazie projektowania. Jego oddanie do użytku przewiduje się w II połowie 2019 roku.
Jaguar był jednym z głównych sponsorów tegorocznych Taegów Info Share. Poza modelem I-PACE zaprezentował niemal pełną gamę swoich modlei – od XE, XF, XF Sportback, po SUV’y E i F Pace.