BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Krzysztof Stelmach

Elektryczny Solaris na testach w Gdyni

Prywatny operator Przewozy Autobusowe GRYF, świadczący usługi przewozowe dla ZKM w Gdyni, od 3 marca 2023 r. testuje bateryjny autobus Solaris Urbino 9 LE electric. Możliwości i operacyjność 9-metrowego elektrobusa będą sprawdzane do 12 marca. 

Elektryczny midibus będzie testowany głównie na liniach 145 i 153, które obsługują Karwiny, Mały Kack i Wielki Kack. To idealne środowisko miejskie dla Urbino 9 LE electric. Ten najmłodszy produkt w bateryjnej ofercie Solarisa, przez swoje stosunkowo niewielkie rozmiary jest świetnym wyborem w miejskich przestrzeniach i wąskich uliczkach. Mimo niewielkich gabarytów, autobus oferuje znaczną liczbę 27 miejsc siedzących, z których większość jest zwrócona w kierunku jazdy.

Prezentowany w Gdyni autobus wyposażono jest w silnik elektryczny zasilany energią pochodzącą z baterii Solaris High Energy o pojemności ponad 300 kWh. Taka pojemność i wysoka wydajność magazynów energii pozwoli na swobodne kursowanie autobusu w ciągu dnia. Dopiero po zjechaniu pojazdu do zajezdni energia w bateriach będzie uzupełniana poprzez złącze plug-in. Gdyńscy pasażerowie z pewnością docenią komfort podróżowania elektrycznym, klimatyzowanym midibusem, kierowcy zaś innowacyjne systemy wspomagające pracę i zwiększające bezpieczeństwo. Wśród rozwiązań warto wspomnieć o systemie MirrorEye, czyli zestawie kamer, zastępujących tradycyjne lusterka, a także Mobileye Shield+, czyli system ostrzegający kierowcę o obecności pieszych oraz pojazdów w pobliżu autobusu i w obrębie tzw. „martwych pól”.

„Najmniejsze pojazdy marki Solaris nasi podróżni już znają. Autobusy Alpino 8,9LE oraz Urbino 10, które już posiadamy – sprawdzają się w trudnych warunkach górzystych, na wąskich i krętych trasach osiedlowych, na jakie przeznaczone są do obsługi połączeń wewnątrz dzielnic miasta Gdyni. Myślimy o zmieniających się trendach i stawianych także nam – w prywatnym sektorze usług przewozowych wymaganiom, jakie związane są z elektromobilnością. Dzisiaj żaden z prywatnych przewoźników na Pomorzu nie dysponuje takim autobusem, dlatego chętnie sprawdzimy pojazd o znanych nam parametrach, ale zasilany energią elektryczną. Zaznaczenia wymaga fakt, że autobus będzie miał możliwość ładowania baterii jedynie w opcji plug-in na terenie naszej bazy, co będzie miało miejsce po zakończeniu zadania przewozowego. Pozwoli to zobrazować pełen zasięg baterii w ruchu miejskim liczony od każdego ładowania” – informuje Bartosz Milczarczyk, Dyrektor ds. Organizacji Przewozów w spółce Przewozy Autobusowe GRYF.

„9-metrowe Urbino electric sukcesywnie zyskuje kolejnych nabywców w polskich miastach, cieszę się, że wzbudził zainteresowanie przewoźnika Gryf, który świadczy usługi m. innymi dla ZKM w Gdyni. To świetny autobus, wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań. Przede wszystkim jednak – nie emituje spalin, jest cichy i znakomicie się nim jeździ. Bardzo się cieszę, że mieszkańcy Gdyni będą mogli przekonać się o zaletach elektrycznego midibusa naszej marki w praktyce”, powiedział Jakub Zakrzewski, Dyrektor Sprzedaży Regionu Północnego w Polsce w Solaris Bus & Coach.

Autobus elektryczny Urbino 9 LE electric miał swoją premierę w 2021 roku i od tego czasu producent podpisał już kontrakty na ponad 50 sztuk tego modelu, z przewoźnikami w Polsce, Hiszpanii, Włoszech Rumunii i Niemczech.

Źródło: ZKMGdynia.pl

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Kolor ma znaczenie – BMW M4 Frozen Orange

BMW M4 gościło w naszym “kolorystycznym” cyklu już nieraz. Teraz powraca, ale barwie, o której …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *