Nowy Peugeot 408 to świadectwo wyjątkowej kreatywności zespołu projektantów i inżynierów marki, których dzieło – fastback o unikatowej sylwetce – plasuje się powyżej segmentu C, koncepcyjnie sięgając segmentów D oraz C-SUV. Zarówno w historii marki, jak i na obecnym rynku motoryzacyjnym 408 to ewenement.
Peugeot 408 wyróżnia się przede wszystkim dynamiczną sylwetką typu fastback i koncepcją niemieszczącą się w żadnej z obecnych kategorii. Samochód ma stabilną sylwetkę i duże koła o średnicy 720 mm z imponującymi felgami 20’’ o nietypowym, geometrycznym wzorze. Przednie światła z sygnaturą świetlną w kształcie kłów podkreślają przynależność 408 do rodziny modeli PEUGEOT, podobnie jak tylne światła z motywem potrójnego śladu pazurów. Nadwozie nowego PEUGEOT 408, mierzy 4,69 m długości z rozstawem osi 2,79 m. Sylwetka samochodu jest smukła i dynamiczna, a jego wysokość wynosi zaledwie 1,48 m. Ma to korzystny wpływ na efektywność aerodynamiczną. Ponadto, 408 sprawdzi się w roli auta rodzinnego – ilość przestrzeni jest satysfakcjonująca, a obszerny bagażnik ma pojemność 536 litrów. Dodatkowo można go powiększyć do 1611 litrów po złożeniu tylnych oparć i siedzeń.
Wersje napędowe to w przypadku modelu podstawowego silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM lub odmiany hybrydowe typu Plug-In o mocy 180 i 225 KM. Wszystkie odmiany występują seryjnie z automatyczną skrzynią biegów.
Cennik modelu otwiera kwota 143 000 zł. Prezentowany na zdjęciach egzemplarz, to model flagowy – z najmocniejszym silnikiem 225 KM i pakietem wyposażeniowym GT. Tak skonfigurowany Peugeot 408 kosztuje w salonie Peugeot Zdunek 233 600 zł.