sobota , 16 października 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow
Fot. Energa

Energa Operator pomoże samorządom wdrażać elektromobilność

Energa Operator wesprze rozwój polskiej elektromobilności. We współpracy z samorządami wybuduje ok. 280 stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Kluczowy aspekt – właściwa lokalizacja

Energa Operator wspólnie z władzami poszczególnych gmin uzgodniła plany budowy sieci stacji ładowania i konkretne, optymalne pod względem przyszłego użytkowania lokalizacje. Poszukiwane były miejsca charakteryzujące się dużym ruchem pojazdów, jak okolice galerii i pasaży handlowych, dworców i węzłów komunikacyjnych czy obiektów rekreacyjnych (np. hotele i SPA). Innym kryterium była gęstość zaludnienia, dlatego wybierano najbardziej optymalne punkty w dzielnicach mieszkalnych.

Po uzgodnieniu planów przyłączeń i uchwaleniu ich przez radnych gmin, Energa Operator przystąpi do prac projektowych. Rozpoczęcie montaży pierwszych stacji ładowania planowane jest na IV kw. 2020 roku.

Energa Operator zrealizuje tego typu inwestycje na terenie 8 miast: w Gdyni (10 stacji ładowania), Koszalinie (27), Elblągu (27), Płocku (od 23 do 26), Włocławku (29), Toruniu (46), Olsztynie (47) oraz Gdańsku (69). Wszystkie stacje wyposażone będą w dwa punkty do ładowania.

Dystrybutorzy wesprą samorządy

Zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 2018 roku, polskie samorządy powinny posiadać na swoim terenie określoną liczbę stacji ładowania pojazdów elektrycznych. To, ile urządzeń powinno znaleźć się w danym mieście do końca marca 2021 roku, określa stosunek liczby mieszkańców do liczby zarejestrowanych samochodów i ich przelicznika na każdy tysiąc mieszkańców. Dla przykładu, miejscowość od 100 tys. mieszkańców, w której zarejestrowanych jest 60 tys. samochodów, z których 400 przypada na każdy tysiąc mieszkańców, powinna mieć 60 stacji ładowania.

W styczniu tego roku samorządy zobligowane były przygotować zestawienie posiadanych i budowanych stacji. Na terenach, na których ich łączna liczba okazała się niższa niż wskazana w ustawie, Operatorzy Sieci Dystrybucyjnych wybudują brakujące stacje ładowania, wspierając tym samym samorządy.

Zgodnie z ustawą, po oddaniu przez Energę Operatora urządzeń do użytku, Urząd Regulacji Energetyki na wniosek władz gminy wskaże operatora ogólnodostępnej sieci ładowania. Wybrane przez URE przedsiębiorstwo obejmie zarząd nad nowymi stacjami na rok. W tym czasie Energa Operator zorganizuje przetarg na wyłonienie docelowego operatora sieci.

Źródło: Energa

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Gdynia.pl] Na Trasie Kaszubskiej w Gdyni praca wre

Trasa Kaszubska rośnie w oczach, w tym także jej część znajdująca się w Gdyni. Węzły …

Jeden komentarz

  1. Przedłużenie umowy

    W Płocku na ul Hermana ,chodzi pan niby w celu przedłużenia umowy ,okazuje sie że umowę mam aktualną, powinien to sprawdzić zanim zapuka. W czasie pandemii i nie tylko powinniście państwo znaleźć lepszy sposób na przedłużenie umowy .Byłam przekonana że zawieram umowę na czas nieokreślony ,jeśli coś zmieniacie ,wystarczy krótki aneks do umowy razem z fakturą .ewentualnie krótkie pisemko czy przedłużam umowę na tych samych warunkach, do odesłania..Wysyłanie pracownika żeby chodził po domach bez maseczki to niebezpieczne i nieprofesjonalne , w ten sposób nie powinno się załatwiane żadnych spraw.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *