sobota , 16 października 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Ewolucja Klasy C – od „Baby Benz” po „małą” Klasę S – niestandardowa ekspozycja w Mercedes-Ben Witman

Klasyki w salonie samochodowym to zawsze ciekawy i miły dla oka widok. Dziedzictwo marki ukazane w ten sposób doskonale pokazuje ewolucję, która następuje w branży automotive. W salonie Mercedes-Benz Witman w Gdańsku-Oliwie zaprezentowano historyczną rodzinę „Baby Benz” – czyli od 190’tki z lat 80-tych poczynając, przez pierwszą „Klasę C” W202 i każdą kolejną generację, aż do najnowszej W206. Niestety wystawa dostępna jest tylko od piątku do poniedziałku. 

Mercedes 190 zadebiutował w 1982 roku. Był to pierwszy Mercedes klasy średniej, nazwany z tego powodu „Baby Benz”. Nadwozie W201 zaprojektował Bruno Sacco. Samochód występował jedynie w odmianie 4-drzwiowego sedana. Egzemplarz zaprezentowany w gdańskim salonie pochodzi z Kalifornii i ma wyjątkowo bogate wyposażenie – z rzadko spotykaną poduszką powietrzną, klimatyzacją i pełną, elektryczną regulacją obu foteli.

Produkowana do 1993 roku „190’tka” zastąpiona została modelem, który po raz pierwszy nazwaną „klasą C”. Była to generacja W202, która  oferowana była także z nadwoziem typu kombi. Imponujący był też fakt dostępności tego modelu w wersjach z silnikiem V8. To właśnie taki egzemplarz, z serii C43 AMG, trafił do salonu Mercedes-Benz Witman.

Następna generacja – W203 to kolejny projekt wspomnianego Bruno Sacco. Podobnie jak poprzednia, dostępna była z dwoma rodzajami nadwozia – limuzyny i kombi.

W W204, które zadebiutowało w 2007 roku dodatkowo pojawiło się nadwozie Coupe, a w 2015, wraz z debiutem W206 oferta rozwinęła się także o model z otwartym nadwoziem Cabrio.

Najnowsze wcielenie Klasy C zadebiutowało w Trójmieście w tym roku. W206 to elegancki i komfortowy model, które dostępny jest na razie w dwóch wersjach nadwoziowych: kombi oraz klasycznej limuzyny. Nowością nadwoziową będzie także zapowiedziana odmiana All-Terrein.

Klasa C należy do najpopularniejszych i najczęściej sprzedawanych modeli z rodziny Mercedesa. Pierwszy przedstawiciel tej serii – czyli 190 „w201” wyprodukowany został w liczbie ponad 1.8 miliona egzemplarzy, a wiele z nich do dzisiaj jeździ na co dzień po drogach.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Gdynia.pl] Na Trasie Kaszubskiej w Gdyni praca wre

Trasa Kaszubska rośnie w oczach, w tym także jej część znajdująca się w Gdyni. Węzły …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *