Włoski klasyk typu gran turismo z 4 miejscami z lat 70 i 80-tych ? Maserati, Alfa Romeo, FIAT, a może Lamborghini, ISO albo Ferrari. A jeśli do tego dodać automatyczną skrzynię biegów – wybór staje się mniejszy.
Model serii 400/412 debiutował podczas salonu samochodowego w Paryżu i był produkowany przez Ferrari w latach 1976-1989. Zastąpił on model 365GT4 2+2. Był pierwszym w historii marki samochodem, dostępnym z automatyczną skrzynią biegów. Powstał głównie z myślą o rynku amerykańskim.
Długie nadwozie było dziełem studia stylistycznego Pininfarina. Ma ono 481 cm długości i 179 szerokości przy wysokości 131 cm. Samochód waży około 1800 kg.
Umieszczony z przodu silnik o pojemności 4823 cm³ i 12 cylindrach w układzie V generował, gdy był nowy, 340 koni mechanicznych. W prezentowanym egzemplarzu współpracuje on z 3-biegową automatyczną skrzynią biegów produkcji General Motors.
Prędkość maksymalna wynosi 240 km/h. Ciekawostką był potężny zbiornik paliwa mieszczący 120 litrów paliwa.
Model 400/412 został zastąpiony przez 456 GT w 1992 roku.
Egzemplarz ze zdjęć pochodzi z marca 1982 roku i udało nam się go spotkać w warsztacie Szulfer Serwis