Strona główna / Strefa serwisowa / Porady / Filtr kabinowy: standardowy i węglowy
Mat. prasowe

Filtr kabinowy: standardowy i węglowy

Zanim przejdziemy do wyboru filtra oraz jego samodzielnej wymiany, wyjaśnijmy do czego tak właściwie potrzebny jest nam filtr kabinowy.

Filtr kabinowy nazywany inaczej filtrem przeciwpyłkowym należy do standardowego wyposażenia każdego nowo wyprodukowanego samochodu. Wielu z nas całkowicie o nim zapomina, gdyż jego zużycie nie wpływa bezpośrednio na pracę silnika, czy ogólny stan pojazdu. Niemniej jednak nie należy bagatelizować żadnego rodzaju filtra w naszym samochodzie, ponieważ jest to element, który ulega eksploatacji. Zapytacie: skoro nie szkodzi on autu, to po co mam wymieniać ten filtr? Ponieważ zużyty filtr kabinowy szkodzi TOBIE!

Filtr przeciwpyłkowy jest swego rodzaju śmietnikiem. Oczyszcza on z zanieczyszczeń powietrze trafiające poprzez nawiewy bezpośrednio do wnętrza samochodu. Można więc stwierdzić, że filtr kabinowy oferuje nam możliwość oddychania czystym powietrzem, lecz to od nas zależy, czy skorzystamy z tego wyboru. Mając na względzie zdrowie swoje oraz rodziny, zachęca się do regularnej zmiany filtrów. Nie jest to skomplikowane zadanie i nie wymaga ogromnych pokładów wiedzy z zakresu mechaniki pojazdów. Jeśli macie problem z doborem filtra – wystarczy, że wejdziecie na https://www.iparts.pl/auto/, następne podacie markę, model oraz typ waszego samochodu. W wynikach ukażą się Wam możliwe do kupienia części pasujące do Waszego pojazdu.

Filtr kabinowy standardowy czy węglowy?

Standardowe filtry przeciwpyłkowe większość z Was zapewne doskonale zna. Czym jednak różni się poczciwy standard od węglowej wersji?

Zacznijmy od wyglądu. Filtr kabinowy z węglem aktywnym posiada dodatkową warstwę, przez co jest minimalnie „grubszy”, lecz pozostałe wymiar nie ulegają zmianie. Najłatwiej rozróżnić te dwa filtr poprzez kolor. Tradycyjne najczęściej są białe, węglowe – szare lub czarne. Odmienność w kolorze związana jest ze wspomnianą wcześniej dodatkowa warstwą, czyli węglem aktywnym.

Główna różnica w filtrach kabinowych standardowych, a węglowych to ilości pochłanianych zanieczyszczeń. Filtr przeciwpyłkowy z węglem aktywnym posiada większą powierzchnię absorbującą, dodatkowo poza zatrzymywanie zanieczyszczeń stałych pozwala ograniczyć stężenie szkodliwych substancji. Dzięki temu niweluje niechciane zapachy z zewnątrz np. spaliny, z czym standardowa wersja nie daje rady. Podsumowując, jeśli często jeździcie po mieście, stoicie w korach oraz posiadacie dzieci – zainwestujcie w filtry węglowe.

Jeśli nie wiecie, gdzie można je kupić i jaki filtr będzie odpowiedni do waszego samochodu, polecamy wejść na internetowy sklep iParts.pl.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Wideo] Testujemy elektrochemiczny alkomat – AlcoForce AF 350

Lampka wina do obiadu, piwo podczas meczu, albo mocno zakrapiana impreza – a następnie potrzeba, ...

Jeden komentarz

  1. Dokładnie! Nic dodać nic ująć. Zbagatelizowanie wymiany filtra może mieć naprawdę tragiczne skutki. Dobrze, że sam w porę się zorientowałem, że na wymianę już dawno przyszedł czas, bo tak to jeszcze bardziej pogłębiałbym swoją alergię, bóle zatok i inne tego typu dolegliwości, które nie chciałem powiązać z częstą jazdą w samochodzie, o który przecież tak dobrze dbam. Naprawdę warto zadbać o każdy rodzaj filtra w swoim aucie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *