Choć na rynku oferowana jest dość szeroka gama dużych SUV-ów, które mogą przewozić siedem osób, to wiele z nich zapewnia komfort jedynie pięciu pasażerom. Skorzystanie z trzeciego rzędu siedzeń nie jest zbyt wygodne dla podróżnych, a dodatkowo istotnie zmniejsza przestrzeń bagażową. Ford Explorer to, dla wielu, synonim amerykańskiego stylu – ogromny samochód o potężnej mocy. Najnowsze wcielenie od ponad roku jest w stałej ofercie trójmiejskich dealerów Forda. Wielu klientów, poszukujących dużego, 7-osobowego SUV’a często o nim zapomina, a w kwestii możliwości transportowych należy do najlepszych!
Ford Explorer jest definicją komfortu i to aż dla siedmiu dorosłych pasażerów. Potężna sylwetka samochodu pozwoliła na wygenerowanie ogromnego wnętrza, co przekłada się na wygodę dla podróżujących. Fotele w trzecim rzędzie nie są przeznaczone tylko na krótkie przejażdżki, w niezbyt wygodnej pozycji dla siedzącego, a wręcz odwrotnie: mogą służyć jako pełnowartościowe miejsca podróży na długich dystansach.
Kierowca i pasażer pierwszego rzędu mają do dyspozycji podgrzewane i chłodzone fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją położenia w dziesięciu pozycjach. Ale Ford zadbał także o pozostałych pasażerów – siedzenia w drugim rzędzie są bowiem podgrzewane, a pasażerowie poza wyborem mocy grzania mogą także dopasować klimatyzację do własnych preferencji.
W całym samochodzie podróżujący mają do dyspozycji schowki o łącznej pojemności 123 litrów, co w połączeniu z 240-litrowym bagażnikiem (w układzie 7-miejscowym) umożliwia dalsze podróże w większym gronie.
Komfortową podróż zapewnia też zespół napędowy Plug-In Hybrid. Explorer korzysta z innowacyjnego napędu, który łączy 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 357 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 100 KM. Łączna moc wynosi więc imponujące 457 KM. Po mieście można poruszać się w trybie w pełni elektrycznym (do 40 kilometrów), a w dłuższej trasie inteligentne technologie Forda dbają, aby podróż była jak najbardziej ekonomiczna. Silnik benzynowy regularnie jest bowiem wspierany przez silnik elektryczny, który korzysta z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu. Nie chodzi jednak o sam fakt tego wsparcia, a o jego częstotliwość. Explorer bez większych problemów i nawet na dłuższych trasach może pokonać ponad ¼ dystansu dzięki silnikowi elektrycznemu, co znacząco zmniejsza zużycie paliwa.
Hybrydowa architektura umożliwia też jednoczesne wykorzystanie pełnej mocy i momentu obrotowego zarówno silnika benzynowego, jak i silnika elektrycznego. Przekładnia rozdzielcza analizuje sytuację w mgnieniu oka i w ciągu 100 milisekund płynnie zmienia rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w Explorerze wynosi imponujące 6 sekund, których nie powstydziłoby się większość samochodów sportowych.
Explorer może być także samochodem terenowym – kontrola zjazdu ze wzniesienia oraz tryb „Nieutwardzona droga” poprawiają osiągi auta w tym zakresie. Poza tym samochód ma także inne tryby dostosowane do różnych warunków: Normalny, Sportowy, Śliska nawierzchnia, Holowanie, Eco oraz Śnieg/Piasek.
Pomimo napędu PHEV, Ford Explorer jest w stanie zaoferować silnik o pojemności 3.0 V6. W połączeniu z siedmioma miejscami w standardzie otrzymujemy gotowy samochód na dalekie trasy dla dużej rodziny – mówi Krzysztof Stawczyk, Doradca Klienta FordStore.
Ford Explorer dostępny jest w dwóch luksusowych wersjach wyposażenia – ST-Line oraz Platinum. Pokazany na zdjęciach egzemplarz to ten pierwszy wariant. Eksponowany jest on w salonie FordStore Euro-Car w Gdyni. Jego cena wynosi 372 700 zł.