400 gości z 40 krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej, w tym bardzo wiele z Polski, uczestniczyło w światowej premierze nowego elektrycznego modelu Taycan od Porsche. W wydarzeniu uczestniczyło też kilkudziesięciu klientów salonu Porsche Centrum Sopot, którzy skorzystali z zaproszenia i przybyli do Frankfurtu nad Menem. Taycan do Polski trafi w styczniu przyszłego roku.
Porsche słynie z rozmachu wokół premier swoich nowych samochodów. Przy tym przełomowym dla marki modelu, producent poszedł o krok dalej, zapraszając swoich klientów aż do Niemiec, gdzie podczas Targów Motoryzacyjnych IAA, pokazał swój najnowszy produkt szerokiemu gronu. W poniedziałek 16 września tego zaszczytu dostąpili klienci z sektora Europy Środkowo-Wschodniej, wśród nich między innymi Polacy, Rosjanie, Czesi, Litwini, a nawet Grecy, którzy złożyli już zamówienia na nowy model.
„Soul, electrified” (z ang. „dusza, zelektryfikowana” lub „dusza, zelektryzowana”) – pod takim hasłem Porsche promuje swój nowy, elektryczny samochód.
Taycan to najnowocześniejszy przedstawiciel gamy Porsche E-Perfromance. Jest to czterodrzwiowy sportowy sedan początkowo zaoferowany w dwóch wariantach: Taycan Turbo S oraz Taycan Turbo. Jeszcze w tym roku zadebiutują słabsze odmiany tego modelu, a pod koniec 2020 roku do oferty dołączy jeszcze Taycan Cross Turismo, będący uterenowionym kombi. Stylistycznie samochód klasyfikuje się pomiędzy legendarną 911-tką a Panamerą. Przód z mocno wyprofilowanymi błotnikami wygląda na spłaszczony i akcentuje wizualną szerokość samochodu. W profilu dominuje sportowa, opadającą ku tyłowi linia dachu. Wewnątrz podróżować może 4 lub 5 pasażerów, zależnie od wybranej konfiguracji. Taycan oferuje dwa bagażniki: przedni ma pojemność 81 litrów, a tylny – 366 litrów.
Flagowy Taycan Turbo S w trybie overboost, w połączeniu z systemem Launch Control, może generować moc do 761 KM, a Taycan Turbo – do 680 KM. Taycan Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s, natomiast Taycan Turbo potrzebuje na to 3,2 s. Wariant Turbo S oferuje zasięg do 412 km, a Turbo – do 450 km (w każdym przypadku zgodnie z WLTP). Maksymalna prędkość obu czteronapędowych samochodów wynosi 260 km/h.
Taycan jest pierwszym seryjnym pojazdem o napięciu systemowym 800 V zamiast „tradycyjnych” dla aut elektrycznych 400 V. To szczególna zaleta dla jego użytkowników: wystarczy niewiele ponad 5 minut, by na stacji ładowania o wysokiej mocy naładować akumulator prądem stałym (DC) w stopniu wystarczającym na pokonanie nawet 100 kilometrów. W idealnych warunkach ładowania czas „tankowania” akumulatora w zakresie od 5 do 80 % stanu naładowania wynosi 22,5 minuty; maksymalna moc ładowania (szczytowa) to 270 kW. Całkowita pojemność akumulatora Performance Plus wynosi 93,4 kWh. W domu kierowcy Porsche Taycan mogą wygodnie ładować swoje samochody prądem zmiennym (AC), z mocą do 11 kW.
Nowe Porsche Taycan Turbo oraz Porsche Taycan Turbo S można już zamawiać w sopockim salonie Porsche. Ich ceny zaczynają się od, odpowiednio, 650 tys. zł i 790 tys. zł.
Taycan jest zapowiedzią przyszłej drogi, jaką podążać będzie Porsche. Do 2022 r. firma zainwestuje w elektromobilność ponad 6 miliardów euro.
Na stoisku Porsche, podczas Targów we Frankfurcie zaprezentowano także nowe warianty znanych już aut: Macan Turbo oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid.