Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Frankfurcka premiera Porsche Taycan z Porsche Centrum Sopot

Frankfurcka premiera Porsche Taycan z Porsche Centrum Sopot

400 gości z 40 krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej, w tym bardzo wiele z Polski, uczestniczyło w światowej premierze nowego elektrycznego modelu Taycan od Porsche. W wydarzeniu uczestniczyło też kilkudziesięciu klientów salonu Porsche Centrum Sopot, którzy skorzystali z zaproszenia i przybyli do Frankfurtu nad Menem. Taycan do Polski trafi w styczniu przyszłego roku.

Porsche słynie z rozmachu wokół premier swoich nowych samochodów. Przy tym przełomowym dla marki modelu, producent poszedł o krok dalej, zapraszając swoich klientów aż do Niemiec, gdzie podczas Targów Motoryzacyjnych IAA, pokazał swój najnowszy produkt szerokiemu gronu. W poniedziałek 16 września tego zaszczytu dostąpili klienci z sektora Europy Środkowo-Wschodniej, wśród nich między innymi Polacy, Rosjanie, Czesi, Litwini, a nawet Grecy, którzy złożyli już zamówienia na nowy model. 

 „Soul, electrified” (z ang. „dusza, zelektryfikowana” lub „dusza, zelektryzowana”) – pod takim hasłem Porsche promuje swój nowy, elektryczny samochód. 

Taycan to najnowocześniejszy przedstawiciel gamy Porsche E-Perfromance. Jest to czterodrzwiowy sportowy sedan początkowo zaoferowany w dwóch wariantach: Taycan Turbo S oraz Taycan Turbo. Jeszcze w tym roku zadebiutują słabsze odmiany tego modelu, a pod koniec 2020 roku do oferty dołączy jeszcze Taycan Cross Turismo, będący uterenowionym kombi. Stylistycznie samochód klasyfikuje się pomiędzy legendarną 911-tką a Panamerą. Przód z mocno wyprofilowanymi błotnikami wygląda na spłaszczony i akcentuje wizualną szerokość samochodu. W profilu dominuje sportowa, opadającą ku tyłowi linia dachu. Wewnątrz podróżować może 4 lub 5 pasażerów, zależnie od wybranej konfiguracji. Taycan oferuje dwa bagażniki: przedni ma pojemność 81 litrów, a tylny – 366 litrów.

Flagowy Taycan Turbo S w trybie overboost, w połączeniu z systemem Launch Control, może generować moc do 761 KM, a Taycan Turbo – do 680 KM. Taycan Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s, natomiast Taycan Turbo potrzebuje na to 3,2 s. Wariant Turbo S oferuje zasięg do 412 km, a Turbo – do 450 km (w każdym przypadku zgodnie z WLTP). Maksymalna prędkość obu czteronapędowych samochodów wynosi 260 km/h.

Taycan jest pierwszym seryjnym pojazdem o napięciu systemowym 800 V zamiast „tradycyjnych” dla aut elektrycznych 400 V. To szczególna zaleta dla jego użytkowników: wystarczy niewiele ponad 5 minut, by na stacji ładowania o wysokiej mocy naładować akumulator prądem stałym (DC) w stopniu wystarczającym na pokonanie nawet 100 kilometrów. W idealnych warunkach ładowania czas „tankowania” akumulatora w zakresie od 5 do 80 % stanu naładowania wynosi 22,5 minuty; maksymalna moc ładowania (szczytowa) to 270 kW. Całkowita pojemność akumulatora Performance Plus wynosi 93,4 kWh. W domu kierowcy Porsche Taycan mogą wygodnie ładować swoje samochody prądem zmiennym (AC), z mocą do 11 kW.

Nowe Porsche Taycan Turbo oraz Porsche Taycan Turbo S można już zamawiać w sopockim salonie Porsche. Ich ceny zaczynają się od, odpowiednio, 650 tys. zł i 790 tys. zł.

Taycan jest zapowiedzią przyszłej drogi, jaką podążać będzie Porsche. Do 2022 r. firma zainwestuje w elektromobilność ponad 6 miliardów euro.

Na stoisku Porsche, podczas Targów we Frankfurcie zaprezentowano także nowe warianty znanych już aut: Macan Turbo oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid. 

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Moto3m TV] Użytkowa nowość w gamie Toyoty: nowa ProAce City Verso w Toyota Walder Chwaszczyno

W gamie marki Toyota debiutuje nowy, użytkowy model ProAce. Konstrukcyjnie samochód jest bliźniakiem Citroen’a Berlingo, ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *