czwartek , 5 sierpnia 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
porsche_700x200-baner-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
porsche_700x200-baner-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner 2 czerwiec
previous arrow
next arrow
Fot. Jerzy Pinkas/gdansk.pl

Gdańsk: konserwacja mostu wantowego – możliwe utrudnienia w ruchu

W czwartek 12 listopada na moście wantowym im. Jana Pawła II w ciągu ul. Sucharskiego w Gdańsku rozpoczęły się prace, których celem jest konserwacja systemu podwieszania pomostu oraz wózka rewizyjnego. Roboty, które częściowo wykonywane będą przez alpinistów, będą wymagały naprzemiennie zawężenia jezdni do jednego pasa ruchu w obu kierunkach. Zakończenie prac przewidywane jest na koniec stycznia 2021 roku.

Całość prac na moście wantowym została podzielona na pięć etapów. Pierwsze dwa to konserwacja rur osłonowych na pomoście i pylonie. Wymagają one wykonania nowych stałych połączeń, które uległy zużyciu w wyniku pracy mostu (odkształceń i drgań). Nowe połączenia zapewnią ciągłość osłony wanty i zabezpieczą ją przed czynnikami zewnętrznymi. Pracami, które prowadzone będą na wysokościach przy połączeniach rur z pylonem, zajmą się wykwalifikowani alpiniści.

Kolejnymi etapami będą naprawa zarysowań pylonu w strefie zakotwień, a także wykonanie uszczelnień zakotwień want. Ubytki uzupełnione zostaną specjalnym materiałem do izolacji, który zabezpieczy zakotwienia przed dostawaniem się wody.

Ostatni etap robót to konserwacja wózka rewizyjnego. To specjalna konstrukcja jezdna, znajdująca się pod pomostem, która umożliwia inspekcję oraz wykonywanie prac konserwacyjnych spodniej części pomostu. W wózku wymienione zostaną hamulce, poprawione zostanie jego odwodnienie, wykonana zostanie także nowa powłoka antykorozyjna konstrukcji.

Prace zwiększą trwałość całego mostu, co wpłynie korzystnie na jego dalszą eksploatację. Ponadto, dzięki konserwacji poszczególnych elementów, most zachowa estetyczny wygląd.

Realizacja poszczególnych etapów prac wymagać będzie zmiany organizacji ruchu na moście. Odcinki jezdni będą zawężane do jednego pasa ruchu w obu kierunkach. Wyłączenia poszczególnych fragmentów odbywać się będą w miarę postępu robót. Mimo zawężeń jezdni przez cały okres prac most pozostanie przejezdny w obie strony.

Źródło: GZDiZ

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Energa udostępnia kierowcom innowacyjne ładowanie pojazdów na słupach oświetleniowych w Gdyni

Energa Oświetlenie, spółka zależna Energi z Grupy ORLEN, w ramach współpracy z Urzędem Miasta Gdyni zainstalowała kolejne dwie …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *