Gmina Miasta Gdańska oraz spółka IMMO PARK Gdańsk podjęły decyzję o zakończeniu umowy, która obejmowała budowę czterech parkingów w Śródmieściu miasta. Inwestycja nie zostanie zrealizowana, ze względu na fakt, iż od momentu podpisania umowy zmieniły się potrzeby i uwarunkowania, na których oparty był projekt.
Realizacja inwestycji została wstrzymana
Umowa między spółką IMMO PARK Gdańsk a Gminą Miasta Gdańska została zawarta w październiku 2018 roku i dotyczyła zaprojektowania, wybudowania, finansowania oraz zarządzania czterema parkingami w Śródmieściu miasta. Teraz strony podjęły decyzję o wstrzymaniu realizacji tego projektu.
Wpłynęły na to w szczególności takie czynniki jak: sytuacja makroekonomiczna, konieczność ochrony drzew w części lokalizacji, a także uwagi do projektu zgłaszane przez lokalne społeczności. Dodatkowym elementem były też trudności dotyczące pozyskiwania odpowiednich zgód i decyzji konserwatorskich w zakresie, jakim założono projekt na etapie procedury przetargowej.
Nie bez znaczenia pozostaje również wprowadzona w międzyczasie regulacja polityki parkingowej miasta, której przykładem jest Śródmiejska Strefa Parkowania wprowadzona w 2020 roku czy propozycja Park&Ride w czasie trwania wysokiego okresu turystycznego. Rozwiązania te wpłynęły na poprawę sytuacji związanej z brakiem miejsc parkingowych w Śródmieściu.
Gdzie miały stanąć parkingi?
Umowa zawarta między IMMO PARK Gdańsk a Miastem Gdańsk przewidywała wybudowanie czterech parkingów w centrum Gdańska:
- dwupoziomowy parking podziemny na 337 miejsc, zlokalizowany przy ulicy Podwale Staromiejskie
- jednopoziomowy parking podziemny na 112 miejsc postojowych, zlokalizowany pod placem Targ Węglowy
- parking podziemny dla 260 samochodów, zlokalizowany na ulicy Podwale Przedmiejskie
- czteropoziomowy, nadziemny parking na 493 pojazdy, zlokalizowany przy Długich Ogrodach