sobota , 19 kwietnia 2025
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. GAiT (via Gdańsk.pl)

Gdańsk testuje autobusy elektryczne. Nowe trzy takie pojazdy pojawią się wiosną w Śródmieściu

Najpierw Mercedes eCitaro i Yutong E12, a teraz MAN Lion’s City E. Ten ostatni, zasilany nocą, na jednym ładowaniu jest w stanie pracować cały dzień. Gdańsk testuje różne modele autobusów elektrycznych, bo już wiosną 2022 roku, spółka Gdańskie Autobusy i Tramwajów zakupi trzy autobusy miejskie typu mini zasilane energią elektryczną, które kursować będą w obrębie Śródmieścia.

W pierwszej połowie sierpnia przeprowadzano testy nowoczesnego autobusu elektrycznego MAN Lion’s City E. Pojazd ma 12 m długości, przy czym charakteryzuje się dużą zwrotnością. Posiada trzy pary dwuskrzydłowych drzwi i jest w stanie przewieźć 79 pasażerów. Co najistotniejsze, zasilany jest baterią elektryczną o pojemności 480kWh. Według zapewnień producenta, może pokonać co najmniej 270 km na jednym ładowaniu, niezależnie od pory roku.

Celem przeprowadzanych testów było sprawdzenie, czy zasięg 350 km jest realny do osiągnięcia. Przedostatniego dnia autobus zjechał do bazy po wykonaniu prawie 340 km ze sporym zapasem baterii – mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT. – Dzięki obserwacji nowości na rynku elektormobilności testujemy już kolejny model autobusu elektrycznego. Wcześniej mieliśmy okazję zbadać możliwości Mercedesa eCitaro i Yutonga E12. Obecnie dostępne pojazdy na rynku są znacznie bardziej praktyczne, niż ich wcześniejsze wersje sprzed kilku lat. Wraz z rozwojem technologii zwiększyła się również pojemność baterii, a co za tym idzie, jej wydajność. Dlatego od kilku lat sprawdzamy zeroemisyjne środki transportu miejskiego, by zbudować naszą flotę w oparciu o jak najbardziej optymalne dla naszych potrzeb i potrzeb naszych pasażerów e-autobusy miejskie – dodaje.

MAN Lion’s City E oferuje wszystkie udogodnienia znane z autobusów miejskich MAN. Posiada w pełni LEDowe oświetlenie zarówno wewnątrz i na zewnątrz pojazdu, a także dodatkowe oświetlenie ambientowe wnętrza. Poczucie przestronności dają pasażerom duże okna, znacznie większe niż w innych pojazdach oraz elementy wyposażenia w jasnych odcieniach. Autobus wyposażony został we wszelkie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych w tym m.in. specjalne miejsce do przewozu wózka inwalidzkiego i rampę ułatwiającą wsiadanie. MAN Lion’s City E posiada klimatyzację i fotele o podwyższonym komforcie, miękkim tapicerowaniu i co ważne, jest niezwykle cichy podczas użytkowania.

Testy autobusu MAN Lion’s City E wypadły bardzo dobrze. Do największych zalet można zaliczyć długość przejazdów na jednym nocnym ładowaniu. Autobus był w stanie kursować przez cały dzień, zgodnie z rozkładami – mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT. – Przy odpowiedniej infrastrukturze ładowarek na terenie zajezdni, e-autobusami z pewnością można zastąpić tradycyjne autobusy napędzane silnikiem spalinowym.

W czerwcu 2021 r. spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiła przetarg na dostawę 3 nowych autobusów miejskich typu mini zasilanych energią elektryczną. Gdańską flotę mają one zasilić wiosną 2022 roku. Nowe, ekologiczne i ciche minibusy będą służyły gdańszczankom i gdańszczanom w obrębie Śródmieścia.

Źródło: Gdańsk.pl 

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Pruszcz Gdański bez ciężarówek. GDDKiA ograniczy tonaż na DK91 w tym mieście

18 kwietnia (piątek) wprowadzone zostaną zmiany na drodze krajowej nr 91. Na odcinku od granicy …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *