Ma kilka metrów długości, blisko dwa wysokości, zdobi fasadę salonu i z założenia ma stać się motoryzacyjnym symbolem Trójmiasta. Mowa o AMG Eye czyli charakterystycznym oknie wystawowym, jakie zdobi każdy z zaledwie kilku na świecie salonów AMG, w tym także obiekt budowany przez dealera Mercedes-Benz Witman w Gdańsku Oliwie. Od kilku dni eksponowany jest tam pierwszy z samochodów – niebieski AMG GT C Roadster.
Marka Mercedes przywiązuje dużą rolę do symboli. Charakterystyczna gwiazda jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych logo na świecie. Często jest ona eksponowana nie tylko na ścianach salonów, ale także – w formie reklamy – na innych budynkach (m.in w Warszawie czy Berlinie).
Zobacz również: Wielka gwiazda na dachu salonu BMG Goworowski w Gdyni
Dla marki AMG takim symbolem ma stać się właśnie okno AMG Eye w charakterystycznym, rombowatym kształcie. Prezentowane w nim będą najciekawsze modele, będące w danej chwili w ofercie.
Szyba AMG Eye wykonywana jest na specjalne zamówienie według projektu AMG, a koszt jej produkcji to ponad 200 000 zł.
W Gdańskim salonie Mercedes-Benz Witman “oko” skierowane jest wprost na główną arterię Gdańska – Aleję Grunwaldzką. Pierwszym samochodem, który zajął to zaszczytne miejsce jest model AMG GT C Roadster z topowej linii sportowych pojazdów Mercedes-AMG.
Dealer Mercedes-Benz Witman jest już na finiszu swojej budowy. W salonie trwają ostatnie, kosmetyczne już prace na zewnątrz, natomiast wewnątrz ustawiane są meble oraz wystrój obiektu. Pierwsi klienci będą mieli okazję zwiedzić nowy salon w lutym 2019 roku.
Natomiast od kilkunastu dni do salonu docierają dostawy nowych samochodów – wśród nich jest wiele najnowszych i topowych modeli AMG, m.in. GT 4-Door Coupe, GT R, C63S, CLS53 czy GLS63.