czwartek , 13 czerwca 2024
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

GDDKiA kontynuuje prace przy przygotowaniu inwestycji w województwie pomorskim

Biura projektowe pracują nad dokumentacją dla kolejnych inwestycji drogowych w Pomorskim. Na etapie przygotowania są między innymi cztery inwestycje z Programu budowy 100 obwodnic, dwa odcinki nowych dróg (do elektrowni jądrowej w Choczewie i Drogi Czerwonej w Gdyni), a także rozbudowa, trzech odcinków drogi krajowej nr 22.

Program budowy 100 obwodnic

GDDKiA jest już po posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad (KOPI) dla obwodnicy Człuchowa w ciągu DK22/DK25. Komisja zatwierdziła ostateczny wariant, co umożliwi złożenie do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Przetarg w formule Projektuj i buduj na wyłonienie wykonawcy tej obwodnicy planowany jest na II kwartał 2026 r.

Trwają prace przy dokumentacji dla obwodnicy Słupska i Kobylnicy na DK21. W II kw. 2024 r. odbędzie się posiedzenie KOPI, gdzie ustalony zostanie ostateczny przebieg wariantu. W przypadku obwodnicy Starogardu Gdańskiego na DK22 trwa weryfikacja dokumentacji projektowej. Na II kw. 2024 r. zaplanowane jest posiedzenie KOPI, a w III kw. tego roku GDDKiA zamierza ogłosić przetarg na roboty budowlane. Kontynuowane są również prace nad dokumentacją dla obwodnicy Sztumu w ciągu DK55.

Przebudowa drogi krajowej nr 22

GDDKiA realizuje program rozbudowy DK22, gdzie obecnie na kilku odcinkach prowadzone są roboty budowlane, a dla kolejnych przygotowywana jest dokumentacja. W opracowaniu są obecnie projekty budowalne dla odcinków:

  • Czersk – Czarna Woda o dł. 10,3 km, gotowa dokumentacja, trwa aktualizacja Programu Inwestycji;
  • Czarna Woda – Zblewo o dł. 17,8 km, trwa opracowanie projektu budowlanego i uzyskiwanie decyzji środowiskowej,
  • Malbork – Królewo o dł. 3,5 km, odwołaliśmy się od wydanej decyzji środowiskowej.

Te inwestycje są ujęte w rządowym Programie Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku.

Łączne koszty rozbudowy DK22 wynoszą ok. 1 mld zł. Do tego należy dodać szacowane na 1,15 mld zł koszty inwestycji dwóch obwodnic w ciągu tej drogi, Człuchowa i Starogardu Gdańskiego. Razem będzie to 2,15 mld zł.

Droga do elektrowni jądrowej i Droga Czerwona w Gdyni

Ponadto dla nowych dróg krajowych GDDKiA prowadzi prace przy dokumentacji projektowej. Pierwszą z nich jest droga prowadząca z węzła Łęczyce na przyszłej S6 w kierunku planowanej pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej Lubiatowo-Kopalino w gminie Choczewo. Inwestycja jest realizowana we współpracy ze spółką Polskie Elektrownie Jądrowe.

Odbyły się już pierwsze posiedzenia ZOPI/KOPI dla budowy drogi krajowej na odcinku Lubiatowo – S6 w podziale na dwa zadania (Lubiatowo – droga wojewódzka nr 213 i droga wojewódzka nr 213 – S6). W III kw. 2024 r. planowane jest ogłoszenie przetargu na roboty w formule Projektuj i buduj.

Drugą jest tzw. Droga Czerwona w Gdyni, która ma być przedłużeniem Obwodnicy Trójmiasta w kierunku północnym i dalej na wschód do gdyńskiego portu. Nowe trasa umożliwi sprawne połączenie rozwijającego się portu z krajową siecią dróg szybkiego ruchu. Ta trasa jest projektowana we współpracy ze spółką Centralny Port Komunikacyjny. GDDKiA jest już po spotkaniach informacyjnych, gdzie projektanci przedstawili warianty przebiegu drogi oraz wysłuchaliśmy głosu lokalnej społeczności, która mogła przedstawić swoje opinie w kwestii proponowanych rozwiązań.

W II kw. 2024 r. odbyło się posiedzenie ZOPI dla Drogi Czerwonej w Gdyni Studium Komunikacyjne dla odc. 2 i 3. W tym samym czasie przewidziane jest również KOPI dla odc. 2 i 3.

Źródło: GDDKiA

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Kierująca BMW Serii 7 w Redzie rozbiła je o ścianę podziemnego garażu

W halach garażowych często dochodzi do drobnych kolizji – otarć czy stuknięć. Ale groźnie wyglądająca …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *