344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

GDDKiA: Mamy ZRID-y na dwa mazowieckie odcinki S7 – możemy ruszać z budową

Wojewoda Mazowiecki wydał kolejne decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Tym razem dotyczą one dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk.  Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że jeszcze we wrześniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekaże wykonawcy plac budowy i będą mogły rozpocząć się prace budowlane.

Budowa obejmie dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km –  Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). To dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego, na które zostały już podpisane umowy na realizację.

Graf. GDDKiA
Graf. GDDKiA

Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki – Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj  i buduj”.  Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców jest, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o decyzję ZRID dla całego zadania.

Inwestycja polegać będzie na budowie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 40 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów – Mława Północ, Mława Południe, Modła, Żurominek,  Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. W celu obsługi podróżnych powstaną dwa MOP-y III kategorii – Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś).

Wykonawcą obu odcinków jest konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., które wybuduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, a odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł. Na obu zadaniach wykonawca zadeklarował 34-miesięczny okres wykonania robót oraz 10-letnią gwarancję jakości wykonanych prac. Planowany termin zakończenia obu kontraktów to II kwartał 2021 r.

Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Kalendarium

31 sierpnia 2011 r. – uzyskano decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych

23 września 2015 r. – ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj

12 stycznia 2018 r. – podpisanie umowy z wykonawcą

30 sierpnia 2019 r. – uzyskanie decyzji ZRID

Realizacja S7 Warszawa – Gdańsk

  • Czosnów – Kiełpin – Warszawa (22,1 km) – 4 września 2018 r. ogłoszony został przetarg na opracowanie elementów koncepcji programowej drogi na odcinku Kiełpin – Warszawa (12,9 km). We wrześniu planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą. 3 sierpnia 2018 r. zawarto umowę na opracowanie elementów koncepcji programowej dla odcinka Czosnów – Kiełpin.
  • Płońsk – Czosnów (35 km) – 21 stycznia 2018 r. zawarto umowę na opracowanie koncepcji programowej, a 6 lipca 2018 r. złożono wniosek o ZRID. Ogłoszone zostały 3 przetargi:
    • Odcinek I od węzła Siedlin (bez węzła) do węzła Załuski (bez węzła) dł. 12,9 km, ogłoszony 5 sierpnia 2019 r., otwarcie ofert 10 września .2019 r.
    • Odcinek II od węzła Załuski (z węzłem) do węzła Modlin (bez węzła) dł. 12 km,  ogłoszony 12 sierpnia 2019 r., otwarcie ofert 17 września 2019 r.
    • Odcinek III od węzła Modlin (z węzłem) do węzła Czosnów (bez węzła) dł. 9,7 km, ogłoszony 19 sierpnia 2019 r., otwarcie ofert 24 wrzesnia 2019 r.
  • Obwodnica Płońska (4,7 km) – oddana do użytku w 2009 r.
  • Pieńki – Płońsk (13,7 km) – w realizacji w systemie Projektuj i buduj, umowa podpisana 12 stycznia 2018 r., 30 sierpnia 2019 r. uzyskano decyzję ZRID
  • Strzegowo – Pieńki (22 km) – w realizacji w systemie Projektuj i buduj, umowa podpisana 12 stycznia 2018 r., 30 sierpnia 2019 r. uzyskano decyzję ZRID
  • Mława – Strzegowo (21,5 km) – w realizacji w systemie Projektuj i buduj, umowa podpisana 20 grudnia 2017 r., wniosek o wydanie decyzji ZRID został złożony 19 marca 2018 r.
  • Napierki – Mława (14 km) – w realizacji w systemie Projektuj i buduj, umowa podpisana 20 grudnia 2017 r., wniosek o wydanie decyzji ZRID został złożony 16 marca 2018 r.
  • Nidzica – Napierki (22 km) – oddany do użytku w 2017 r.
  • Olsztynek – Nidzica (28 km) – oddany do użytku w 2012 r.
  • Ostróda Południe – Olsztynek (20 km) – oddany do użytku w 2017 r.
  • Ostróda Północ – Ostróda Południe (9 km) – oddany do użytku w 2018 r.
  • Miłomłyn – Ostróda Północ (9,2 km) – oddany do użytku w 2016 r.
  • Pasłęk – Miłomłyn (36,5 km) – oddany do użytku w 2012 r.
  • Elbląg – Pasłęk (13,7 km) – oddany do użytku w 2011 r.
  • Obwodnica Elbląga (4 km) – oddana do użytku w 2007 r.
  • Nowy Dwór Gdański – Elbląg (19,1 km) – oddany do użytku w 2018 r.
  • Koszwały – Nowy Dwór Gdański (20,4 km) – oddany do użytku w 2019 r.
  • Południowa Obwodnica Gdańska (18 km) – oddana do użytku w 2012 r.
Źródło: GDDKiA

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Rozbiórka estakady na ul. Elbląskiej trwa. Będą utrudnienia w ruchu

Zgodnie z planem idzie rozbiórka estakady na ul. Elbląskiej – informuje portal Gdansk.pl. Wyburzenie przęseł …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *