W sumie 22 oferty wpłynęły od firm i konsorcjów zainteresowanych realizacją dwóch zadań w ramach budowy drogi ekspresowej S6 OMT. W najbliższym czasie będą one analizowane w celu wyłonienia najkorzystniejszych ofert.
Poznaliśmy oferty na budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (formuła „Projektuj i buduj”). Trasa będzie dwujezdniową drogą ekspresową po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. OMT ma mieć wraz z obwodnicą Żukowa około 39 km. Została ona podzielona na dwa odcinki realizacyjne:
1. Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;
2. Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
Oferty:
Zadanie 1 Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła)
Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie to, 771 000 000,00 zł brutto.
Wykonawca | Cena oferty |
Budimex | 715 169 700,63 |
Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner) | 767 976 717,14 |
PUT Intercor | 774 974 674,26 |
Polaqua | 797 650 082,93 |
Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcciones (partner) | 807 944 377,01 |
NDI (lider), NDI Sopot (partner), Warbud (partner) i Eurovia Polska (partner) | 857 782 249,02 |
Metrostav Polska (lider) i Metrostav Infrastructure (partner) | 900 845 044,97 |
Strabag | 933 201 988,05 |
Porr | 991 365 572,06 |
Mota-Engil Central Europe | 1 063 326 688,00 |
Gülermak (lider), Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut (partner), Mosty Łódź (partner) | 1 121 795 670,00 |
Zadanie 2 Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła)
Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie, to 864 393 277,75 zł brutto.
Wykonawca | Cena oferty |
Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner) | 776 999 999,91 |
Polaqua | 822 800 249,59 |
Budimex | 966 220 336,49 |
Strabag | 1 003 119 661,63 |
PUT Intercor | 1 058 074 844,86 |
NDI (lider), NDI Sopot (partner), Warbud (partner) i Eurovia Polska (partner) | 1 061 719 520,29 |
Porr | 1 083 982 403,17 |
Metrostav Polska (lider) i Metrostav Infrastructure (partner) | 1 091 513 773,29 |
Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) | 1 122 062 134,47 |
Mota-Engil Central Europe | 1 125 977 765,01 |
Polbud-Pomorze (lider), Mosty Łódź (partner), Masfalt (partner) i Drogomex (partner) | 1 269 704 030,73 |
Postępowanie obejmuje odcinek drogi ekspresowej S6, na który decyzją rządu z czerwca tego roku zostały przeznaczone dodatkowe środki z budżetu państwa.
Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej to nie wszystko
Droga ekspresowa S6 – budowa i plany
W budowie jest łącznie ok. 42 km drogi ekspresowej S6 z Gdyni do Bożegopola Wielkiego. Trasę ze względu na długość podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie – Luzino, Luzino – Szemud oraz Szemud – Gdynia. Obecnie prowadzone są prace ziemne, usuwane są kolizje z sieciami infrastruktury teletechnicznej oraz wznoszone są obiekty mostowe. W wielu miejscach położono już nawierzchnię bitumiczną.
Łączna wartość tych odcinków to ok. 2,032 mld zł, a z funduszy UE w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko GDDKiA otrzymała blisko 985 mln zł.

Dodatkowe środki finansowe na S6
To jeszcze nie koniec realizacji trasy S6 na Pomorzu. Rząd przekazał dodatkowe środki, na realizację kolejnych odcinków. Dzięki temu w przetargu na roboty budowlane (formuła „Projektuj i buduj”) jest już Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej oraz druga jezdnia obwodnicy Słupska i odcinek Leśnice (Lębork) – Bożepole Wielkie. Do końca bieżącego roku zostaną ogłoszone postępowania przetargowe na pozostałe odcinki między Słupskiem a Lęborkiem.
Po wybudowaniu tej trasy mieszkańcy woj. pomorskiego będą mogli szybko, bezpiecznie i komfortowo podróżować na zachód Polski i dalej. Mieszkańcy zachodniej części województwa szybciej dojadą do Trójmiasta i dalej do A1, skąd mogą podróżować na południe kraju. W ten sposób zapewniona jest integracja województwa, jego zrównoważony rozwój oraz nowoczesne połączenie z pozostałymi regionami kraju.
Ważne bezpieczeństwo
Trwa rozbudowa drogi krajowej nr 20 na odcinku ok. 6,2 km między Kornem a Kościerzyną, prowadzona w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Najważniejszą zmianą na tym odcinku będzie bez wątpienia przebudowa skrzyżowania DK20 z DW235 w Kornem na funkcjonalne rondo. Dzięki temu ułatwi włączenie się do ruchu z DK20 od strony Bytowa. Poza nim zostaną przebudowane cztery inne skrzyżowania oraz powstanie wzdłuż drogi ciąg pieszo-rowerowy.