środa , 20 stycznia 2021
Strona główna / Wiadomości / Trójmiejskie drogi / GDDKiA pozyskało ofert na budowę S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Fot. Wizualizacja GDDKiA

GDDKiA pozyskało ofert na budowę S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

W sumie 22 oferty wpłynęły od firm i konsorcjów zainteresowanych realizacją dwóch zadań w ramach budowy drogi ekspresowej S6 OMT. W najbliższym czasie będą one analizowane w celu wyłonienia najkorzystniejszych ofert.

Poznaliśmy oferty na budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (formuła „Projektuj i buduj”). Trasa będzie dwujezdniową drogą ekspresową po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. OMT ma mieć wraz z obwodnicą Żukowa około 39 km. Została ona podzielona na dwa odcinki realizacyjne:

1. Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;

2. Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

Oferty:

Zadanie 1 Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła)

Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie to, 771 000 000,00 zł brutto.

Wykonawca Cena oferty
Budimex 715 169 700,63
Mirbud (lider) i Kobylarnia  (partner) 767 976 717,14
PUT Intercor 774 974 674,26
Polaqua 797 650 082,93
Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcciones (partner) 807 944 377,01
NDI (lider), NDI Sopot (partner), Warbud (partner) i Eurovia Polska (partner) 857 782 249,02
Metrostav Polska (lider) i Metrostav Infrastructure (partner) 900 845 044,97
Strabag 933 201 988,05
Porr 991 365 572,06
Mota-Engil Central Europe 1 063 326 688,00
Gülermak (lider), Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut (partner), Mosty Łódź (partner) 1 121 795 670,00

Zadanie 2 Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła)

Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie, to 864 393 277,75 zł brutto.

Wykonawca Cena oferty
Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner) 776 999 999,91
Polaqua 822 800 249,59
Budimex 966 220 336,49
Strabag 1 003 119 661,63
PUT Intercor 1 058 074 844,86
NDI (lider), NDI Sopot (partner), Warbud (partner) i Eurovia Polska (partner) 1 061 719 520,29
Porr 1 083 982 403,17
Metrostav Polska (lider) i Metrostav Infrastructure (partner) 1 091 513 773,29
Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) 1 122 062 134,47
Mota-Engil Central Europe 1 125 977 765,01
Polbud-Pomorze (lider), Mosty Łódź (partner), Masfalt (partner) i Drogomex (partner) 1 269 704 030,73

Postępowanie obejmuje odcinek drogi ekspresowej S6, na który decyzją rządu z czerwca tego roku zostały przeznaczone dodatkowe środki z budżetu państwa.

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej umożliwi sprawny, bezpieczny i komfortowy przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta.

Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej to nie wszystko

Kontynuowane są prace budowlane na trzech odcinkach drogi ekspresowej S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią. W przetargu są następne. Prowadzone są również mniejsze inwestycje na drogach krajowych województwa pomorskiego.

Droga ekspresowa S6 – budowa i plany

W budowie jest łącznie ok. 42 km drogi ekspresowej S6 z Gdyni do Bożegopola Wielkiego. Trasę ze względu na długość podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie – Luzino, Luzino – Szemud oraz Szemud – Gdynia. Obecnie prowadzone są prace ziemne, usuwane są kolizje z sieciami infrastruktury teletechnicznej oraz wznoszone są obiekty mostowe. W wielu miejscach położono już nawierzchnię bitumiczną.

Łączna wartość tych odcinków to ok. 2,032 mld zł, a z funduszy UE w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko GDDKiA otrzymała blisko 985 mln zł.

Fot. GDDKiA

Dodatkowe środki finansowe na S6

To jeszcze nie koniec realizacji trasy S6 na Pomorzu. Rząd przekazał dodatkowe środki, na realizację kolejnych odcinków. Dzięki temu w przetargu na roboty budowlane (formuła „Projektuj i buduj”) jest już Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej oraz druga jezdnia obwodnicy Słupska i odcinek Leśnice (Lębork) – Bożepole Wielkie. Do końca bieżącego roku zostaną ogłoszone postępowania przetargowe na pozostałe odcinki między Słupskiem a Lęborkiem.

Po wybudowaniu tej trasy mieszkańcy woj. pomorskiego będą mogli szybko, bezpiecznie i komfortowo podróżować na zachód Polski i dalej. Mieszkańcy zachodniej części województwa szybciej dojadą do Trójmiasta i dalej do A1, skąd mogą podróżować na południe kraju. W ten sposób zapewniona jest integracja województwa, jego zrównoważony rozwój oraz nowoczesne połączenie z pozostałymi regionami kraju.

Ważne bezpieczeństwo

Trwa rozbudowa drogi krajowej nr 20 na odcinku ok. 6,2 km między Kornem a Kościerzyną, prowadzona w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Najważniejszą zmianą na tym odcinku będzie bez wątpienia przebudowa skrzyżowania DK20 z DW235 w Kornem na funkcjonalne rondo. Dzięki temu ułatwi włączenie się do ruchu z DK20 od strony Bytowa. Poza nim zostaną przebudowane cztery inne skrzyżowania oraz powstanie wzdłuż drogi ciąg pieszo-rowerowy.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Na co zwrócić uwagę, wybierając luksusowe auto?

Nowy czy używany? Premium czy segment popularny? Napęd na 4 koła czy na 2? Możliwości ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *