W czwartek, 1 lutego w związku z kolejnym etapem budowy wiaduktu na ul. Puckiej w rejonie robót zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu.
Od 1 lutego (czwartek) obowiązywać będzie zmieniona organizacja ruchu w rejonie prowadzonych prac na ul. Puckiej. W ramach realizacji kolejnego etapu prac wykonywane będą roboty związane z przebudową sieci wodno-kanalizacyjnej. Prace realizowane będą przy zajęciu połowy jezdni. W trakcie prowadzenia robót wykonana będzie nowa sieć kanalizacyjno-wodociągowa oraz zostanie rozebrana stara sieć. Na czas realizacji robót zajęte będą odcinki długości 20-30m. Tymczasowy chodnik wykonany będzie z płyt drogowych lub z wykorzystaniem istniejącej nawierzchni betonowej. Prace i związane z nimi zmiany w organizacji ruchu potrwają do 21 lutego i są one uzależnione od warunków pogodowych.
Obecnie obowiązujące zmiany w organizacji ruchu to:
- Ruch po nawierzchni tymczasowej z płyt na odcinku ok. 200m w ciągu ul. Puckiej,
- Ruch po nowym odcinku drogi na odcinku od przejazdu kolejowego do ulicy Przemysłowej wraz z ruchem jednokierunkowym na ul. Puckiej na odc. od ul. Przemysłowej do ul. Hutniczej. Objazd do ul. Puckiej od strony ul. Hutniczej poprowadzono po ul. Północnej.
Przypomnijmy, że inwestycja rozpoczęła się w maju 2023 r. Od tej pory trwają intensywne i kompleksowe roboty, zarówno naziemne, jak i podziemne. Ostatnio informowaliśmy o montażu konstrukcji stalowej wiaduktu drogowego.
Nowy wiadukt drogowy prowadzić będzie nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą torów stacji Gdynia Port, na północ od ul. Przemysłowej. Znajdą się tam dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa. Wiadukt zostanie zabezpieczony barierami ochronnymi i oświetlony.
– W ramach inwestycji całkowicie zlikwidowane zostaną przejazdy kolejowo-drogowe. Nowe, bezkolizyjne połączenie umożliwi szybsze i – przede wszystkim – bezpieczniejsze przedostanie się z Chyloni na północ Gdyni (oraz w drugą stronę), zarówno kierowcom, pieszym, jak i rowerzystom. Inwestycja realizowana jest dzięki umowie pomiędzy PKP PLK a Gdynią, prace mają zakończyć się w listopadzie 2024 roku – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Obiekt powstaje dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy wiaduktu. Spółka PKP pokrywa koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, miasto zaś finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych tl. jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, murki oporowe. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli tych nieruchomości, które będą musiały zostać wyburzone. Koszty nadzoru inwestorskiego poniosą w równej części koleje i miasto. Za zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu jest odpowiedzialna firma Strabag, która wygrała w rozstrzygniętym wcześniej przetargu.
Aktualna wartość umowy to: 79 244 916,85 zł w tym zakres finansowany przez gminę Gdynia: 55 204 951,70 zł, a PKP to: 24 039 965,15 zł.