Po skutecznym wprowadzeniu ulg dla właścicieli samochodów z ekologicznymi źródłami napędu, Toyota Carter Gdańsk skierowała swoje działania w kierunku Gdyni.
Europejską normą są zwolnienia z opłat za parkowanie, darmowe korzystanie ze stacji szybkiego ładowania, przejazd buspasami czy wjazd do wybranych stref ograniczonego ruchu dla samochodów z napędem elektrycznym lub hybrydowym. Podobne zachęty do większej dbałości o środowisko stosuje także coraz więcej polskich miast – Warszawa, Toruń, Wrocław, Kraków, Katowice.
W wyniku wieloletnich działań, prowadzonych przez Toyota Carter Gdańsk, oraz przychylności władz Sopotu i Gdańska, podobne uregulowania udało się wprowadzić także najpierw w Sopocie, a od niedawna w Gdańsku. – Postanowiliśmy sprawą zainteresować także Gdynię, kreującą swój wizerunek, jako nowoczesnego miasta. Sekundowali nam w tym Gdynianie, którzy w Toyota Carter Gdańsk zakupili już hybrydy. Tu spotkała nas jednak niespodzianka. Jak dowiedzieliśmy się z listu Prezydenta Marka Stępy, Gdynia nie przewiduje ulg na parkowanie w centrum dla samochodów o napędzie elektrycznym i hybrydowym. Powód – samochody elektryczne – jak pisze Pan Prezydent – ujawniają swoją przewagę wtedy kiedy jeżdżą a nie podczas postoju.
Maja Lesińska, Toyota Carter Gdańsk
Druga część listu to laudacja Pana Prezydenta na temat komunikacji trolejbusowej i e – busów.
Ekologiczne miasto to nie tylko niskoemisyjna komunikacja zbiorowa, ale także zachęty do kupowania przez mieszkańców ekologicznych środków transportu indywidualnego. Tak robi cała Europa. Dziwi nas, że nie dotyczy to tak nowoczesnego, w założeniu miasta jak Gdynia.
Maja Lesińska
Toyota Carter Gdańsk zamierza nadal rozmawiać z władzami Gdyni na temat ułatwień dla posiadaczy pojazdów elektrycznych i hybrydowych.
Poniżej pełna treść listu Miasta Gdynia:
Źródło informacji: Toyota Carter Gdańsk