BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Marcin Mielewski (Gdynia.pl)

[Gdynia.pl] Budowa Trasy Kaszubskiej w Gdyni zmierza ku końcowi

Drogowcy nieustannie pracują przy budowie drogi ekspresowej S6, czyli tzw. Trasy Kaszubskiej. Jej kluczowy odcinek powstaje na terenie Gdyni. Mowa o węźle komunikacyjnym Wielki Kack. Zmiany widać także na ul. Chwaszczyńskiej oraz na przecięciu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Nowowiczlińską.

Trasa Kaszubska ma połączyć Trójmiasto z Lęborkiem. Inwestycję prowadzi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Dzięki niej te dwa ważne punkty w regionie będzie można pokonać znacznie szybciej i przede wszystkim bezpieczniej.

Droga ekspresowa S6, potocznie zwana Trasą Kaszubską, to niezwykle ważna dla Gdyni inwestycja drogowa. W znaczący sposób odciąży istniejącą Obwodnicę Trójmiasta, węzły powstające w Wielkim Kacku, na Karwinach i Dąbrowie pozwolą zwiększyć przepustowość i płynność ruchu kołowego w tej części miasta. Pozytywne skutki tej inwestycji z pewnością odczujemy nie tylko w Gdyni, ale i w całym regionie. Droga S6 z całą pewnością zbliży do siebie poszczególne gminy naszego województwa. Stworzenie wygodnego i płynnego ciąg komunikacyjnego w naszym mieście pozwoli być Gdyni jeszcze atrakcyjniejszym miejscem zarówno turystycznie, jak i biznesowo – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Trasa budowana jest jednocześnie w wielu odcinkach. W ramach inwestycji w Gdyni powstaje duży węzeł komunikacyjny – Gdynia Wielki Kack. Metamorfozę przechodzi także ul. Chwaszczyńska – wyjazdowo-wjazdową drogę, która łączy Gdynię z Kaszubami.

Obecnie na budowie drogi ekspresowej S6 między Szemudem a Gdynią jest prowadzony szeroki asortyment prac budowlanych. Na odcinku pozamiejskim wykonywane są podbudowy dróg dojazdowych, na trasie głównej prace skupiają się na umacnianiu rowów i pracach brukarskich, na obiektach wykonywane są prace bitumiczne. W pobliżu Trójmiasta, gdzie są zlokalizowane dwa węzły zespolone – Chwaszczyno i Gdynia Wielki Kack prowadzone są roboty na licznych obiektach mostowych, w tym na wiaduktach nad ulicami Chwaszczyńską i Nowowiczlińską. Oprócz tych bardziej widocznych prac wykonywane są budowy i przebudowy infrastruktury podziemnej, których na terenach mocno zurbanizowanych jest bardzo dużo. Inwestycja zmierza ku końcowi, choć utrudnień na jej budowie na razie nie będzie mniej. Pod koniec czerwca br. Trasa Kaszubska ma być przejezdna dla samochodów – mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak obecnie wygląda plac budowy? Co zostało już zrobione, a które elementy są w trakcie prac?

WĘZEŁ WIELKI KACK

Z punktu widzenia Gdyni najistotniejszy przy budowie Trasy Kaszubskiej jest węzeł Wielki Kack. Łączy on Obwodnicę Trójmiasta z ul. Chwaszczyńską. Dzięki niemu Kierowcy będą mogli pojechać zarówno w stronę Gdańska, autostrady A1 do Łodzi i na Śląsk, jak i gdyńskiego portu, Chyloni, Szczecina czy Żukowa, Kościerzyny i innych kaszubskich miejscowości.

Obecnie trwają prace nad budową nowych wiaduktów w ciągu Obwodnicy Trójmiasta. Latem ubiegłego roku drogowcy wybudowali dwie nowe przeprawy nad ul. Chwaszczyńską. To pozwoliło im rozebrać istniejące do tej pory wiadukty, stanowiące część obwodnicy. Teraz robotnicy stawiają konstrukcje na nowo. Przecinać one będą dwie jezdnie: ul. Chwaszczyńską, która w tym punkcie będzie zdecydowanie poszerzona oraz drogę stanowiącą element węzła, za pomocą której jadać od strony Karwin i centrum miasta dostaniemy się na Obwodnicę Trójmiasta w kierunku Gdańska i autostrady A1.

Na zdjęciach z drona widać też przygotowania przestrzeni przez drogowców pod budowę kolistych zjazdów z Obwodnicy Trójmiasta. Skorzystają z nich kierowcy którzy:

  • jadąc od strony Chyloni, portu czy Chwarzna-Wiczlina, będą chcieli udać się w kierunku Karwin i centrum Gdyni
  • jadąc od strony Gdańska, będą chcieli skręcić w kierunku Żukowa i Kaszub.
Fot. Marcin Mielewski (Gdynia.pl)

Węzeł Wielki Kack obejmuje także nieco mniejszy węzeł zjazdowo-wjazdowy. Znajduje się on w miejscu, w którym Obwodnica Trójmiasta krzyżuje się z ul. Nowowiczlińską. Kierowcy jadący z Dąbrowy, Chwarzna-Wiczlina czy Karwin będą mogli skorzystać z niego, bez konieczności wjeżdżania na główną część węzła Wielki Kack.

W tym miejscu powstały już pasy zjazdowe i wjazdowe zarówno od strony Gdańska, jak i Chyloni, a także dwa nowe wiadukty, które poszerzyły obwodnicę. Drogowcy rozebrali dawne wiadukty Obwodnicy Trójmiasta w tym punkcie, a w ich miejsce wznieśli nowe. Prace przy nich są obecnie na ukończeniu. Z czterech możliwych kierunków, które mogą obrać tu kierowcy, czynne są:

  • zjazd z obwodnicy od strony Chyloni,
  • zjazd z obwodnicy od strony Gdańska,
  • wjazd na Obwodnicę w kierunku Chyloni.

Droga wjazdowa – dzięki której kierowcy z Dąbrowy czy Chwarzna-Wiczlina będą mogli włączyć się do ruchu na Obwodnicy Trójmiasta w kierunku Gdańska – jest w trakcie prac budowalnych.

UL. CHWASZCZYŃSKA

Ul. Chwaszczyńska została poszerzona i zyskała nową nawierzchnię. Na odcinku między Obwodnicą Trójmiasta a ul. Rdestową, na wysokości ul. Szafranowej, znajduje się tymczasowe rondo. Dzięki niemu ruch może się odbywać w wielu kierunkach. Pojedziemy zatem do Chwaszczyna i na Kaszuby, a także do centrum. Nowy wjazd poprowadzi na Obwodnicę Trójmiasta w kierunku Gdańska. Z kolei nowy wiadukt – do Chwarzna, portu czy Chyloni.

Nieopodal ronda, nad ulicą, powstaje kładka dla pieszych i rowerzystów. Dzięki niej mieszkańcy Dąbrowy będą mogli łatwo dotrzeć do pobliskiego lasu. Pomysł budowy kładki to inicjatywa rady dzielnicy i samych mieszkańców.

Fot. Marcin Mielewski (Gdynia.pl)

Na dalszym odcinku ulicy – w stronę Chwaszczyna i wyjazdu z Gdyni – trwają szeroko zakrojone prace. Jezdnia będzie tu znacznie poszerzona. Drogowcy przygotowują obecnie teren pod kolejne pasy ruchu. Uwagę warto zwrócić na miejsce, w którym ul. Chwaszczyńska krzyżuje się z ulicami Rdestową i Krzemową. Dotychczasowe skrzyżowanie praktycznie przestało istnieć, a ruch obywa się na zmienionych zasadach z wykorzystaniem ul. Starochwaszczyńskiej przy bazie PKM Gdynia jako jednokierunkowej. Wszystko z powodu dużej przebudowy wspomnianego skrzyżowania. W tym miejscu ul. Chwaszczyńska będzie nieco obniżać swój przebieg. Nad nią przerzucony zostanie wiadukt, którym docelowo przejedziemy z ul. Rdestowej na ul. Krzemową. Drogowcy właśnie pracują nad jego konstrukcją. Dzięki temu ruch drogowy w tym miejscu Gdyni znacznie zyska na przepustowości przede wszystkim – na bezpieczeństwie.

Źródło: Gdynia.pl (Autor: Paweł Kukla)
Fot. Marcin Mielewski (Gdynia.pl)

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Samorządy wspólnie wybudują łącznicę nowej obwodnicy OMT w Chwaszczynie

Newralgiczny, brakujący łącznik, który pozwoli kierowcom włączyć się do ruchu na nową Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *