We wtorek 29 sierpnia tymczasowo zamknięta zostania ul. Przemysłowa. Zmiany w organizacji ruchu są związane z przebudową sieci na skrzyżowaniu ulicy Przemysłowej i Puckiej w ramach budowy wiaduktu drogowego nad układem torów stacji Gdynia Port w ciągu ul. Puckiej.
Prace będą prowadzone również przy zajęciu chodnika i jezdni ul. Puckiej w rejonie skrzyżowania z ul. Przemysłową. Ten etap zmian w organizacji ruchu potrwa do 22 października. Na czas prowadzonych prac kierowcy będą musieli korzystać z tymczasowych objazdów, a piesi z tymczasowych chodników.
Objazd do ul. Przemysłowej odbywał się będzie ul. Hutniczą i ul. Północną, natomiast dojazd do końca ul. Przemysłowej, ul. Hutniczą i ul. Palmową/ograniczenie tonażu do 10 ton/ lub fragmentem ul. Przemysłowej. Zamknięty zostanie wlot z ul. Puckiej w ul. Przemysłową.
Prosi się kierowców o ostrożność oraz o dostosowanie do zmian w organizacji ruchu.
– Wiadukt drogowy ułatwi kierowcom, pieszym i rowerzystom dojazd do oraz z północnych dzielnic Gdyni, znacznie poprawiając przy tym ich bezpieczeństwo – mówi wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju Marek Łucyk. Inwestycja realizowana jest dzięki umowie pomiędzy PKP PLK a Gdynią, prace mają zakończyć się w listopadzie 2024 roku – podsumowuje wiceprezydent.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji powstaje wiadukt drogowy na ul. Puckiej o długości 185 metrów i szerokości 18,15 metra, który ma prowadzić nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą torów stacji Gdynia Port, na północ od ul. Przemysłowej. Znajdą się tam dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa. Wiadukt zostanie zabezpieczony barierami ochronnymi i oświetlony.
Roboty budowlane przewidują także całkowitą likwidację przejazdów kolejowo-drogowych, przebudowę i dostosowanie sieci istniejących i zaprojektowanych dróg w ramach zadania „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni”. Ponadto przewidziana jest budowa obiektów inżynierskich na ul. Puckiej, przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieci energetycznych, ciepłowniczych, wodociągowych oraz oświetlenia drogowego.
Obiekt powstaje dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy wiaduktu. Spółka PKP pokrywa koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, miasto zaś finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych tl. jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, murki oporowe. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli tych nieruchomości, które będą musiały zostać wyburzone. Koszty nadzoru inwestorskiego poniosą w równej części koleje i miasto. Za zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu jest odpowiedzialna firma Strabag, która wygrała w rozstrzygniętym wcześniej przetargu.
Aktualna wartość umowy to: 79 244 916,85 w tym zakres finansowany przez gminę Gdynia: 55 204 951,70 zł, a PKP to: 24 039 965,15 zł.