poniedziałek , 2 grudnia 2024
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. ZDiZ

Gdynia przetestowała oświetlenie wiaduktu na ul. Puckiej

Budowa wiaduktu na ul. Puckiej w Gdyni jest na ostatniej prostej. We wtorek testowane było oświetlenie obiektu. Konstrukcja będzie podświetlona na stałe po zakończeniu wszystkich prac.

Na ul. Puckiej powstaje 185-metrowy wiadukt drogowy, który ułatwi kierowcom, pieszym i rowerzystom dojazd do oraz z północnych dzielnic Gdyni, znacznie poprawiając przy tym ich bezpieczeństwo. Nowy wiadukt drogowy prowadzić będzie nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą torów stacji Gdynia Port, na północ od ul. Przemysłowej. Znajdą się tam dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa. Wiadukt zostanie zabezpieczony barierami ochronnymi i oświetlony. W ramach inwestycji całkowicie zlikwidowane zostaną przejazdy kolejowo-drogowe.

Aktualnie widać już całą konstrukcję wiaduktu, mury oporowe, a także przyległą infrastrukturę drogową. We wtorek wieczorem odbyły się testy oświetlenia obiektu, który dzięki zastosowanym rozwiązaniom może być podświetlany na różne kolory. Wiadukt zostanie podświetlony na stałe po zakończeniu prac – informuje Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.

Dzięki nowoczesnemu rozwiązaniu z użyciem sterownika DMX, wiadukt może oświetlony różnymi kolorami – mogą być zastosowane kolory na święta państwowe (np. flaga) oraz dynamiczne sceny (zmiany – płynne przejścia kolorów). Na obiekcie zastosowano kilkadziesiąt opraw LED RGBW i każda z tych opraw dzięki zastosowanej technologii może emitować inny kolor.

Fot. ZDiZ

Obowiązujący termin zakończenia prac to listopad tego roku. Przypomnijmy, że obiekt powstaje dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy wiaduktu. Spółka PKP współfinansuje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, miasto zaś finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych takich jak: jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, murki oporowe. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli tych nieruchomości, które zostały wyburzone. Za zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu jest odpowiedzialna firma Strabag.

Inwestycja w tym roku otrzymała dofinansowanie w kwocie blisko 14,7 mln zł, w ramach subwencji ogólnej na drogi samorządowe w 2024 roku. Aktualna wartość umowy po aneksie to: 80 771 922,20 zł., w tym zakres finansowany przez gminę Gdynia: 55 918 637,69 zł, a PKP to: 24 853 284,51 zł.

Źródło: Gdynia.pl (Autor Magdalena Wojtkiewicz)

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Japoński wieczór w Mazda BMG Goworowski i premierowy pokaz CX-80

W czwartkowy wieczór, blisko setka gości spotkała się w gdańskim salonie Mazda BMG Goworowski, aby …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *