BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Gdynia.pl

Gdynia stawia na transport publiczny: buspasy i modernizacje zatok autobusowych

Gdynia konsekwentnie rozwija transport publiczny. W taborze systematycznie pojawiają się nowe, ekologiczne i nowoczesne pojazdy, a newralgiczne szlaki komunikacyjne zyskują buspasy. O większą ich ilość ma zadbać powołany właśnie przez prezydenta miasta Zespół ds. Strategii Rozwoju Sieci Buspasów. Jego zadaniem będzie m.in. opracowanie harmonogramu realizacji kolejnych tego typu odcinków dróg.

Na mocy zarządzenia prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka powołany został Zespół ds. Strategii Rozwoju Sieci Buspasów na terenie miasta. W jego skład wchodzą osoby bezpośrednio związane z funkcjonowaniem transportu publicznego w Gdyni oraz wykorzystywaną przez niego infrastrukturą. Przewodniczącym Zespołu został Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

– Gdynia konsekwentnie inwestuje w rozwój transportu publicznego. Tylko w tym roku zakupiliśmy aż 85 nowoczesnych trolejbusów i autobusów, a także wybudowaliśmy 5 odcinków buspasów na ul. Morskiej. Powołanie Zespołu, którego zadaniem jest rozwój sieci buspasów to bardzo dobra wiadomość dla wszystkich gdynian. Dzięki tej decyzji będziemy mogli jeszcze lepiej, szybciej i sprawniej diagnozować potrzeby komunikacyjne mieszkańców i realizować kolejne inwestycje drogowe dedykowane transportowi zbiorowemu – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Do głównych zadań zespołu należeć będą m.in. przygotowanie strategii rozwoju sieci buspasów oraz opracowanie harmonogramu działań podejmowanych w ramach realizowania tej strategii.

– Dzięki powołanemu zespołowi dużo łatwiej będziemy mogli w Gdyni zharmonizować działania miejskich jednostek organizacyjnych uczestniczących w tworzeniu infrastruktury miejskiej oraz zarządzających nią. Mowa tu, chociażby o Wydziale Inwestycji Urzędu Miasta, Zarządzie Komunikacji Miejskiej w Gdyni czy Zarządzie Dróg i Zieleni. Współpraca tych i pozostałych podmiotów jest niezwykle ważna i gwarantuje, że kolejne buspasy w Gdyni przyniosą wymierne korzyści dla jej mieszkańców – komentuje Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i Koordynator Zespołu ds. Strategii Rozwoju Sieci Buspasów.

Trwa modernizacja gdyńskich zatok autobusowych

Fot. ZDiZ Gdynia

Gdynia prowadzi też inwestycje w zakresie rozwoju zrównoważonego transportu, które mają przekonać mieszkańców do pozostawienia aut na rzecz komunikacji miejskiej. Przykładem jest także modernizacja zatok autobusowych. W jej ramach zaplanowano wymianę nawierzchni bitumicznej wraz z jej konstrukcją na nową, bardziej wytrzymałą nawierzchnię betonową. Dzięki temu poprawi się komfort podróży wszystkich pasażerów i trwałość samych zatok.

Koszt modernizacji zatok autobusowych to ok. 12 mln złotych! To kolejna inwestycja potwierdzająca, że Gdynia promuje mieszkańców korzystających z transportu publicznego. Pełna modernizacja zatok będzie z pewnością odczuwalna dla użytkowników gdyńskich autobusów i trolejbusów. To także świetna informacja dla kierowców naszych 55, nowoczesnych autobusów MAN, które w komfortowych warunkach będą obsługiwać gdyńskich pasażerów – podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Gdyński ZDiZ po konsultacjach z Zarządem Komunikacji Miejskiej w Gdyni dokonał wyboru 30 zatok, które wymagały remontu. Do końca bieżącego roku zostaną przeprowadzone modernizacje 19 zatok. Są to zarówno lokalizacje w centrum Gdyni, tak jak np. zatoka przy ul. Jana z Kolna oraz destynacje dzielnicowe, m.in. zatoki wzdłuż ulicy Miętowej na Dąbrowie.

Źródło: Gdynia.pl 

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

TOP 5 najtańszych chińskich SUV-ów dostępnych w Polsce

Chińskie samochody kuszą przede wszystkim atrakcyjną ceną, znacznie niższą niż u europejskich rywali. Przedstawiamy 5 …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *