Gladiator – to nie tylko nowy model w ofercie, to również wielki powrót marki do segmentu pickupów, po prawie 30 latach od wprowadzenia na rynek ostatniego tego rodzaju nadwozia w marce Jeep. Comanche produkowany był od 1986 do 1992 roku. Gladiator wpasowuje się w dziedzictwo marki Jeep, przykładając dużą wagę do głęboko zakorzenionej tradycji sięgającej 1947 roku, kiedy Willys Overland zaprezentował jednotonowego pickupa z napędem na cztery koła, bazującego na modelu CJ-2A.
Po pierwszym pickupie, na przestrzeni 50 lat pojawiły się różne modele, które łączyły wspólne cechy, jak solidność, wszechstronność i niezawodność. Należały do nich FC-150/170 (1957-1965), Jeep Gladiator/J Series (1963-1987), CJ-8 Scrambler (1981-1985) i Jeep Comanche (1986-1992), a więc ostatni pickup oferowany przez markę.
Ugruntowaną tradycję kontynuuje teraz nowy Gladiator. To wszechstronny pickup oferujący DNA Jeepa Wranglera pod względem niezrównanych możliwości terenowych i wolności podróżowania pod gołym niebem. Jednocześnie jest to model specjalnie zaprojektowany i skonstruowany tak, aby był w 100% pickupem oferującym możliwości kryjące się pod hasłem „Go Anywhere, Do Anything”.
Główną cechą Gladiatora są jego możliwości transportowe, oparte przede wszystkim o 153-centymetrową skrzynię ładunkową i solidne, zbudowane na ramie nadwozie. W porównaniu do czterodrzwiowego Jeepa Wranglera, rama jest o 78,7 cm dłuższa, natomiast rozstaw osi większy o 49,2 cm. Ta ostatnia cecha w połączeniu z umiejscowieniem skrzyni w pozycji cofniętej w stosunku do osi symetrii tylnych kół pozwala uzyskać lepsze rozłożenie masy oraz bardziej płynną jazdę podczas transportu ładunku.
Napęd montowany w europejskiej gamie Jeepa Gladiatora to 3,0-litrowy silnik MultiJet V6, o mocy 264 KM przy 3600 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym o wartości 600 Nm w zakresie 1400-2800 obr./min.
Samochód posiada napęd 4×4 Selec-Trac®, obejmujący dwubiegową skrzynię rozdzielczą z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1, a także oś przednią i tylną Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji z przełożeniem 3,73.
System Selec-Trac® oferuje 5 trybów pracy:
- 2H – napęd na tylne koła, przeznaczony do jazdy po drogach utwardzonych.
- 4H AUTO – napęd Full-Time na cztery koła: do jazdy w terenie lub po drogach utwardzonych.
- 4H Part-Time – napęd Part-Time na cztery koła, przeznaczony do jazdy w terenie lub po drogach z luźną nawierzchnią.
- N (Neutral) – odłączenie napędu w skrzyni rozdzielczej.
- 4L – napęd na cztery koła z przełożeniem redukcyjnym: do jazdy w trudnym terenie
Ceny Jeep’a Gladiatora rozpoczynają się od 299 400 zł. Na Starym Kontynencie jest on dostępny w wersjach wyposażenia Sport i Overland, a także w ekskluzywnym wariancie Launch Edition, oferowanym podczas debiutu rynkowego. Od kwietnia europejską gamę Gladiatora uzupełniła specjalna edycja 80th Anniversary.
Nowy Jeep Gladiator zapewnia dostęp do korzyści płynących z Jeep Wave – nowego programu lojalnościowego z dedykowaną obsługą Klienta – oferującego właścicielom samochodów marki Jeep ekskluzywne usługi, w tym przeglądy okresowe i pomoc drogową. Wyróżnia go logo inspirowane tradycyjnym pozdrowieniem właścicieli Jeepa – podniesioną machającą ręką z dwoma lub czterema palcami uniesionymi nad kierownicą. Ten gest przyjaźni jest częścią historii Jeepa i wszyscy „Jeepersi” chętnie podtrzymują tę tradycję. Najważniejsze korzyści płynące z Jeep Wave to: pierwsze dwa przeglądy okresowe samochodu (w ciągu 24 miesięcy od zakupu) oferowane w ramach dwuletniego programu przeglądów „EASY CARE”, całodobowa pomoc drogowa, priorytetowa obsługa Klienta świadczona przez dedykowane, wielojęzyczne Call Center Jeep oraz uprzywilejowany dostęp do wydarzeń organizowanych przez marką i jej partnerów.