W 2016 roku Grupa Masterlease dostarczyła swoim klientom 11 905 samochodów o łącznej wartości 836 mln zł. Stan floty Grupy na koniec 2016 roku był najwyższy w ponad 20 letniej historii jej działalności i wyniósł 30 903 samochody finansowane oraz 1295 samochodów będących w wyłącznym zarządzaniu.
- Grupa sfinansowała łącznie 11 905 samochodów o wartości 836 mln zł.
- Flota finansowana na koniec roku wyniosła 30 903 pojazdów.
- Skonsolidowany wynik na działalności CFM wyniósł 83,42 mln zł.
- Skonsolidowany zysk netto Grupy wyniósł 36,23 mln zł.
mln zł |
2016 |
2015 |
IV kw. 2016 |
IV kw. 2015 |
Zysk brutto |
45,91 |
48,97 |
10,32 |
10,24 |
Zysk netto |
36,23 |
38,67 |
8,34 |
8,47 |
Zysk netto na akcję* (zł) |
3,04 |
3,25 |
0,70 |
0,71 |
Wynik na działalności CFM |
83,42 |
86,94 |
20,74 |
20,21 |
*w danym okresie
– Wyniki Grupy Masterlease w 2016 roku były pod presją otoczenia zewnętrznego. Mimo dobrej sytuacji na rynku sprzedaży nowych samochodów, duża dostępność kredytów oraz niskie stopy procentowe miały znaczący wpływ na niższą rentowność naszych kontraktów. W 2017 roku planujemy pracować nad osiągnięciem wyższej rentowności, głównie poprzez rozwój produktów dla rynku detalicznego oraz na bazie sprzedaży poprzez kanał on-line. W ostatnich miesiącach obserwujemy wzrost rentowności produktów z leasingu z serwisem adresowanych do klienta detalicznego – mówi Jakub Kizielewicz, Prezes Zarządu Grupy Masterlease
– Miniony rok był okresem intensywnych prac i zmian w Grupie Masterlease. Jako nowy Zarząd wyznaczyliśmy nowe cele strategiczne dla Grupy. We wrześniu przedstawiliśmy je inwestorom w Strategii Biznesowej na lata 2016-2019. Jesteśmy pewni, że pierwsze efekty naszych prac będą widoczne w 2017 roku. Liczymy, że już w pierwszym kwartale 2017 będziemy widzieli efekty zmiany polityki Grupy w zakresie pricingu kontraktów oraz pozytywny wpływ na nasze marże większej ilości klientów detalicznych. Stawiamy sobie za cel wzrost aktywów o min. 10 % rocznie oraz podniesienie stopy zwrotu z kapitału własnego o min. 3,0 p.p. do końca 2019, w porównaniu do wyników na koniec półrocza 2016 – mówi Jakub Kizielewicz, Prezes Zarządu Grupy Masterlease.
– W 2016 roku m.in. dzięki produktom złożonym oraz produktom typu Abonament, zauważyliśmy także potencjał do wzrostu marży serwisowej i finansowej. Dodatkowo sprzedaż aut poleasingowych w kanale detalicznym w minionym roku dołożyła 13,8 mln zł do wyników Grupy. Zgodnie ze strategią przedstawioną w trzecim kwartale 2016 roku, chcemy położyć większy nacisk na działania sprzedażowe i marketingowe w obszarze klientów detalicznych, poprzez rozwój nowych, dedykowanych im produktów oraz kanału dystrybucji. Do komunikacji z klientami służy uruchomiona niedawno nowa strona Master1.pl odpowiadającą na współczesne potrzeby użytkowników.
Będziemy kontynuować działania skierowane do klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, rozwijając produkty złożone np. leasing z usługami dodatkowymi. W dalszym ciągu będziemy budować świadomość co do korzyści wynikających z tej formy finansowania zarówno wśród MŚP jak i klientów indywidualnych, korzystających coraz częściej z samochodu w usłudze typu Abonament – komentuje Konrad Karpowicz, Wiceprezes Zarządu Grupy Masterlease.
Biorąc pod uwagę stabilną sytuację makroekonomiczną oraz optymistyczne prognozy dotyczące sektora motoryzacyjnego w Polsce, Grupa Masterlease przewiduje, że rok 2017 będzie sprzyjający dla jej działalności oraz branży CFM w Polsce.
Źródło: Masterlease