niedziela , 20 kwietnia 2025
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Masterlease

Grupa Masterlease podsumowuje pierwsze półrocze 2017 roku

W pierwszej połowie 2017 roku Grupa Masterlease z Gdańska dostarczyła na rynek 4 974 samochody. Niższy poziom dostaw w ujęciu rok do roku wynika z modyfikacji polityki sprzedażowej, polegającej na bardziej selektywnym, pod względem rentowności, podejściu do wolumenowych kontraktów dla klientów korporacyjnych. Dodatkowo Spółka koncentruje się na wdrażaniu sprzedaży nowych produktów dedykowanych dla klienta detalicznego.

Liczba dostaw, którą zrealizowaliśmy w pierwszej połowie 2017, jest wprawdzie niższa niż pierwotne założenia, jednak Spółka osiąga wzrost rentowności realizowanych kontraktów. Wynika to w dużej mierze z celowej modyfikacji naszej polityki sprzedażowej  i koncentracji naszych wysiłków sprzedażowych w segmencie klienta detalicznego oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Ostatnie kilka kwartałów pokazuje, że jest to dobry kierunek. Coraz częściej klienci decydując się na leasing wybierają kontrakty z usługami dodatkowymi, takimi jak serwis i ubezpieczenie. Bardzo dobrze w te trendy wpisują się nasze produkty typu Abonament. W kolejnych kwartałach planujemy szereg działań, które mają usprawniać proces dotarcia z ofertą tego produktu do klientów indywidualnych – mówi Konrad Karpowicz, Wiceprezes Zarządu Grupy Masterlease.

Wyniki finansowe pierwszego półrocza są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Na głównych liniach rachunku wyników obserwujemy stabilizację lub niewielkie wzrosty, co jest pochodną naszych działań nakierowanych na wzrost marżowości oferowanych produktów i efektywnym zarządzaniu kosztami. W szczególności jesteśmy zadowoleni z wyniku na marży finansowej, która po okresie spadków w latach 2015-2016, ustabilizowała się na średniokwartalnym poziomie 9 mln zł. Odnotowujemy również rekordowe wyniki na marży serwisowej, która jest pochodną wzrostu floty z usługami dodatkowymi. W pierwszym półroczu marża usługowa wzrosła rok do roku o 27% do poziomu 12,9 mln zł. Uwzględniając dobre otoczenie na polskim rynku motoryzacyjnym liczymy na poprawę marży osiąganej na sprzedaży samochodów pokontraktowych w kolejnych kwartałach – mówi Jakub Kizielewicz, Prezes Zarządu Grupy Masterlease.

Pierwsze półrocze to również dobry okres dla sprzedaży naszych samochodów w sieci Master1.pl, w której sprzedaliśmy ponad 1,7 tys. samochodów. Do końca września planujemy otwarcie nowego salonu w Gdańsku. Jest to kolejny krok rozwoju terytorialnego sieci salonów Master1.pl, której powiększanie jest elementem nowej strategii dotarcia do klientów indywidualnych. Kolejnym ważnym elementem usprawnienia procesu dotarcia do klientów będzie możliwość wyboru konkretnego egzemplarza samochodu i zawarcia kontraktu on-line. W najbliższym czasie zostanie zaprezentowany nowy serwis www.master1.pl , który wprowadzi nową jakość na polskim rynku w tych obszarach– mówi Konrad Karpowicz, Wiceprezes Zarządu Grupy Masterlease

W drugim kwartale zainicjowaliśmy również projekt krótkoterminowego wynajmu samochodów i powołaliśmy nową Spółkę MasterRent24. Celem Spółki w perspektywie 2-3 letniej jest zbudowanie wiodącej pozycji na rynku krótkoterminowego wynajmu z flotą około 1500 samochodów z siecią ok.30 punktów sprzedaży. W pierwszej fazie jest to jednak projekt, na bazie którego chcemy optymalizować koszty. W ramach naszej działalności korzystamy z rozwiązań short term rental, które wspierają kontrakty korporacyjne i w zależności od zapotrzebowania klienta uzupełniamy flotę o dodatkowe samochody na krótki okres. Samochody z wypożyczalni wykorzystujemy również w procesach dostarczania klientom samochodów zastępczych w przypadku szkód czy napraw serwisowych. MasterRent24 ma za zadanie uniezależnienie się od zewnętrznych dostawców. Rozwój projektu praktycznie nie będzie wiązał się ze wzrostem kosztów ze względu na korzystanie z zasobów wewnętrznych Grupy. Obecnie dysponujemy flotą kilkudziesięciu samochodów, jednak w przypadku dobrej komercjalizacji nie wykluczamy powiększenia floty w kolejnych latach. Projekt MasterRent24 ma na celu wspieranie naszej podstawowej działalności i strategii Grupy Kapitałowej – mówi Jakub Kizielewicz, Prezes Zarządu Grupy Masterlease

W dniu 21 lipca 2017 Spółka wypłaciła 28 mln zł dywidendy z zysku 2016, czyli 2,36 zł na akcję. Polityka dywidendowa Spółki zakłada wypłatę dywidendy w kwocie do 100% skonsolidowanego zysku netto za poprzedni rok obrotowy.

Źródło: Masterlease.pl

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Pruszcz Gdański bez ciężarówek. GDDKiA ograniczy tonaż na DK91 w tym mieście

18 kwietnia (piątek) wprowadzone zostaną zmiany na drodze krajowej nr 91. Na odcinku od granicy …

Jeden komentarz

  1. Gratuluję Panie Konradzie Panu i Panu Stanisławowi wyniku na sprzedaży aut używanych !
    Dla mnie bomba 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *