BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Grupa Plichta zorganizowała szkolenie dla strażaków z zakresu budowy i obsługi samochodów elektrycznych

Plichta Electric oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych zakończyły cykl szkoleń dotyczących budowy i systemów bezpieczeństwa samochodów o napędzie elektrycznym, które odbywało się przez 3 dni na terenie serwisu i salony Audi Gdańsk Stadion. W szkoleniu udział wzięło kilkudziesięciu strażaków z różnych komend całego z województwa. 

Funkcjonariusze zapoznali się aż z 23 modelami aut elektrycznych marek: Maxus, Skywell, Seres, Volvo, VW, Cupra, Skoda, Audi, Ford, Jaguar oraz Tesla. Poza wiedzą teoretyczną o budowie i rozmieszczeniu elementów systemów bezpieczeństwa pojazdów, mieli okazję do zweryfikowania jej w praktyce.

Takie inicjatywy są niezwykle ważne i stanowią jedną z wielu inwestycji w rozwój bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego – dodaje Dominik Matusik, Dyrektor Plichta Electric.

Samochody elektryczne w razie wypadku lub tego typu zdarzenia wymagają, podobnie jak pojazdy spalinowe, czynności w postaci np. odłączenia źródła zasilania elektrycznego. W konwencjonalnych autach odbywa się to poprzez zdjęcie klem i wyciągnięcie akumulatora. W samochodach elektrycznych służą temu procedury awaryjne. Zasilanie odłącza się poprzez rozłączenie awaryjne – zależnie od modelu, wtyk taki umieszczony może być w różnych miejscach – zazwyczaj jest to jednak pod przednią maską w rejonie podszybia.

Odrębną kwestią jest gaszenie pożaru samochodu elektrycznego. Jeśli nie doszło jeszcze do zapłonu akumulatora wysokonapięciowego, ogień można opanować przy użyciu nawet zwykłej gaśnicy – takiej jak do pojazdów z napędem spalinowym. Jednak ugaszenie lub schłodzenie baterii wymaga bardzo dużej ilości środka gaśniczego lub wody. Jedna z technik walki z takim pożarem to zatopienie pojazdu w kontenerze z wodą.

W szkoleniach w Grupie Plichta wzięli udział Dowódcy wszystkich oddziałów JRG, oficerowie pooperacyjni oraz przedstawiciele wszystkich zmian JRG KM PSP Gdańsk, a także przedstawiciele Komendy Powiatowej PSP w Nowym Dworze Gdańskim, Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Tczewie, Ochotniczej Straży Pożarnej Gdańsk – Świbno oraz Ochotniczej Straży Pożarnej Gdańsk – Sobieszewo.

Inicjatywa jest słuszna i godna pochwały. Tego typu szkolenie to także jedno z pierwszych tego typu w Polsce.

Przyszłość już tu jest – więc to idealny czas aby zwiększać świadomość funkcjonariuszy służb ratowniczych w zakresie technologii i specyfiki pojazdów elektrycznych. Dzięki temu są oni w stanie skutecznie i szybko reagować w przypadku wypadków drogowych z udziałem takich pojazdów, co przekłada się na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Wszyscy uczestnicy szkolenia wyrazili zadowolenie z jego przebiegu oraz podkreślali, że zdobyta wiedza będzie niezwykle przydatna w codziennej pracy – informują przedstawiciele Plichta Electric, dealera samochodów elektrycznych, inicjatora szkolenia.

Plichta Electric w ramach Grupy Plichta – będzie kontynuować  swoje działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach, a kolejne szkolenia są już planowane.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Gdansk.pl] Rozbiórka estakady w ul. Elbląskiej rozpoczęta

W środę, 5 lutego, na miejscu pojawił się ciężki sprzęt. Prace rozbiórkowe prowadzone są na …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *