BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Toyota Carter Gdansk

Hybrydowe taksówki podbijają trójmiasto

Po Nowym Jorku, Berlinie, Wiedniu i Warszawie, także trójmiejscy taksówkarze coraz bardziej powszechnie przesiadają się na samochody o napędzie hybrydowym. Ekologiczne samochody dostarcza im Toyota Carter Gdańsk. Pod koniec września na trójmiejskie drogi wjedzie kilkadziesiąt nowych taksówek napędzanych właśnie hybrydą.

W tym roku grupie kierowców taksówek dostarczyliśmy hybrydowe Toyoty Auris Kombi. Po kilku miesiącach okazało się, że był to dla nich strzał w dziesiątkę – mówi Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk. – Pod koniec września wydamy kilkadziesiąt hybryd ogólnopolskiej korporacji taksówkowej, która wchodzi na trójmiejski rynek.
Napęd hybrydowy od ponad dekady podbija rynek taksówek na całym świecie. W Nowym Jorku większość popularnych Yellow Cab to dziś hybrydy. Niemiecka Toyota ma w ofercie specjalną odmianę Priusa i Aurisa, dostosowaną do potrzeb tamtejszych taksówkarzy. Obok charakterystycznej barwy lakieru i „koguta” w pakiecie oferowane są także wszystkie potrzebne w taksówce urządzenia. Pierwszy Prius stał się berlińską taksówką już w 2002 roku. W lipcu tego roku zrobiło się głośno o wiedeńskim Priusie, który na taksówce pokonał milion kilometrów. Jego właściciel, Manfred Dworak podkreślał, że naprawy ograniczały się tylko do wymiany zużytych podzespołów i konserwacji.

Podobne obserwacje poczynili już taksówkarze, którzy użytkują Toyoty Auris Kombi, dostarczone im przez Toyota Carter Gdańsk.

Fot. Toyota Carter Gdansk
Fot. Toyota Carter Gdansk

Teraz mam nowe, bardzo oszczędne auto, które jest całkowicie niezawodne. Ne mam przestojów. Cały czas pracuję. Po 30 tysiącach kilometrów pracy w mieście nie mam problemu ani z akumulatorem, ani z hamulcami, co dotąd było standardem, nie mówiąc o innych, incydentalnych i kosztownych naprawach. W serwisie pojawiam się tylko na przeglądy – podkreśla Pan Aleksander Pilecki, użytkujący hybrydowego Aurisa w korporacji Dajan Taxi.

Kto by się spodziewał, że przez 15 lat poruszania się niemieckimi dieslami, lepszy od nich okaże się hybrydowy Japończyk.

W przyszłym tygodniu będziemy znać więcej szczegółów dotyczących wydania kilkudziesięciu hybryd nowej korporacji taksówkowej – mówi Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk. – Z doświadczeń Toyoty wynika, że w naszym kraju coraz większa liczba klientów sięga po hybrydy, które przy zużyciu paliwa, porównywalnym z dieslami, nie mają wielu kłopotliwych podzespołów, takich jak choćby koło dwumasowe, czy filtry DPF, przez co koszt ich serwisowania jest znacznie niższy. Z tego powodu hybrydy pracują na przykład we flotach takich firm jak Panasonic, PZU czy Orange.

Źródło: Toyota Carter Gdańsk

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Giganci stają się jeszcze więksi! Trójmiejscy dealerzy na liście TOP50

Miesięcznik Dealer po raz kolejny podsumował miniony rok publikując coroczne zestawienie największych grup dealerskich w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *