niedziela , 28 listopada 2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
moto3m_Peugeot_750x200
moto3m_KIA_750x200
moto3m_Citroen_750x200
previous arrow
next arrow

Hybrydowy atleta ze szwedzkim rodowodem – Volvo XC60 T8 „Polestar Engineered” w Gdyni

Do gdyńskiego salonu Volvo Car Plichta Gdynia trafił nowy i zarazem nietypowy model SUV’a klasy średniej XC60. Jest to najmocniejsza odmiana T8 podrasowana przez fabrycznego tunera – „Polestar Engineered”. Do Polski trafi zaledwie kilkanaście sztuk modeli tej serii. Ten wariant jest próbą producenta na stworzenie samochodu sportowego i ekologicznego zarazem. Jego hybrydowy napęd ma łącznie ponad 400 koni mechanicznych i równocześnie może zapewnić zasięg nawet do 40 kilometrów korzystając tylko z napędu elektrycznego. Cena prezentowanego egzemplarza to ponad 350 000 zł. 

Polestar to od ponad dwudziestu lat sportowy partner Volvo Cars. Celem filozofii Polestar jest znalezienie optimum łączącego bezpieczeństwo jazdy z wyrównanym i przewidywalnym zachowaniem samochodu. Z racji norm i ograniczeń jakie obecnie zapanowały, firma stawia też na tak pożądane obecnie proekologiczne rozwiązania napędowe.

W XC60 T8 „Polestar Engineered” zastosowano hybrydowe rozwiązanie typu plug-in, które łączy silnik spalinowy z elektrycznym. Silnik spalinowy o pojemności 2 litrów korzysta z podwójnie doładowanej (turbosprężarka i dodatkowy kompresor) jednostki benzynowej o mocy 318 koni mechanicznych i silnika elektrycznego. łączna moc całego układu wynosi 405 KM i bardzo dobre osiągi. Katalogowo XC60 T8 „Polestar Engineered” potrzebuje na przyspieszenie od 0 do 100 km/h 5.3 sekundy, a maksymalnie może jechać 230 km/h. Moc jest przenoszona na wszystkie cztery koła, ale w nietypowym układzie – przednią oś napędza jednostka spalinowa, a tylną silnik elektryczny.

Kierowca może wybierać spośród czterech trybów jazdy dopasowanych do różnych warunków drogowych. Tryb Hybrid automatycznie korzysta z silnika benzynowego i elektrycznego, by zapewnić maksymalną ekonomikę. Z kolei tryb Pure korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego, co oznacza ciszę i brak spalin podczas jazdy. Tryb Individual pozwala dopasować ustawienia samochodu do Twoich osobistych preferencji. Najlepszych wrażeń dostarcza z kolei tryb Power, który udostępnia maksimum mocy z silnika benzynowego i elektrycznego.

Jednak najciekawszym rozwiązaniem jest tutaj tryb Pure. W tak zwanym „bezemisyjnym” programie jazdy XC60 może pokonać nawet 40 kilometrów. A ponieważ jest to hybryda typu plug-in, akumulator o pojemności 11,6 kWh naładować można z domowego gniazdka.

XC60 T8 „Polestar Engineered” to nie tylko mocny napęd, ale także odpowiednio podrasowany wygląd. Poza emblematem Polestar na przednim grillu i tylnej klapie oraz subtelnym podpisie na wydechu, w oczy rzucają się ogromne, 21-calowe, a w opcji nawet 22-calowe koła. Do tego perforowane tarcze hamulców Akebono o średnicy aż 370 mm i stworzone specjalnie dla Volvo z serii Polestar zawieszenie Öhlins, z manualną regulacją pokrętłem umieszczonym bezpośrednio przy każdym z kół. Również wnętrze zyskało kilka „smaczków”, które przyciągają wzrok – jak na przykład żółte pasy bezpieczeństwa.

Niestety lub stety, ale jak na samochód o sportowych aspiracjach ten wariant XC60 ma sporą nadwagę – waży ponad 2100 kilogramów i ma aż 216 mm prześwitu, co znacząco podwyższa jego środek ciężkości.

Również cena studzi entuzjazm, bowiem prezentowany egzemplarz wyceniony został na 353 580 zł. Wśród konkurentów XC60 T8 „Polestar Engineered” są takie modele jak BMW X3 M40i (od 330 000 zł), Mercedes-AMG GLC43 (od 295 300 zł) oraz Porsche Macan S (od 308 000 zł).

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Dane z GPR 2020/21 na drogach woj. pomorskiego

Zakończyły się badania natężenia ruchu na drogach krajowych w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu. Największy ruch …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *