Gama napędowa Jeepa Wrangler, kultowego i legendarnego terenowego modelu, została wzbogacona o napęd Plug-in Hybrid (4xe). Jest to najmocniejsza odmiana tego modelu oferowana do tej pory na rynku europejskim. Samochód legitymuje się mocą 380 KM, a jego przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 6,4 sekundy. Kolejną wartością, która ma znaczenie podczas poruszania się w terenie, jest moment obrotowy – maksymalnie wynosi on aż 637 Nm! Hybrydowy Wrangler rozgościł się już w Trójmieście, a wkrótce będzie go można przetestować w salonie Jeep Euro-Car w Gdyni.
Do wyboru są dwie wersje wyposażenia:
– Sahara
– Rubicon
Każda z wyżej wymienionych wersji posiada napęd na obie osie, co jest podstawą off-road’owej jazdy. Napęd 4xe składa się z silnika spalinowego oraz dwóch silników elektrycznych. Pierwszy jest niewielki, znajduje się przy silniku spalinowym, pełni rolę generatora, ale może wspierać też silnik spalinowy – mamy do czynienia z niewielkim silniczkiem znanym z modeli pseudohybrydowych (mHEV). Drugi natomiast został zintegrowany ze skrzynią biegów, może więc napędzać obie osie za pomocą wałków napędowych. Jednostka spalinowa znana jest z w pełni spalinowego modelu Wrangler. Jest to silnik 2.0 GME o mocy 272 KM. Warto podkreślić fakt, że akumulatory zamontowane pod tylnym siedzeniem nie wpływają na jazdę terenową. Głębokość brodzenia to wciąż spore 76 cm.
Samochód posiada trzy tryby jazdy. Domyślnie poruszamy się w trybie hybrydowym. Układ napędowy najpierw korzysta z akumulatora, a następnie dodaje napęd silnika benzynowego, gdy ten osiągnie minimalny stan naładowania lub gdy pojawi się większe zapotrzebowania na moc.
Tryb jazdy bezemisyjnej pozwala na jazdę wyłącznie na prądzie do momentu, aż zabraknie go w akumulatorach. Gdy pojemność baterii będzie na minimalnym poziomie, to samochód z powrotem przełącza się w tryb hybrydowy.
Tryb eSave pozwala na oszczędzanie energii elektrycznej i jazdę wyłącznie przy pomocy silnika spalinowego.
Więcej na temat hybrydowego Wrnagler napisać będziemy mogli po jeździe testowej.