Nowy Tucson to czwarta generacja bestsellerowego SUV’a od Hyundaia. Na całym świecie, od momentu wprowadzenia modelu na rynek w 2004 roku, sprzedano ponad 7 milionów tych samochodów. W samej Europie ten wynik wynosi 1,4 miliona sztuk, co czyni go najpopularniejszym modelem tej koreańskiej marki na kontynencie. Również w Polsce należy on do najpopularniejszych samochodów spośród wszystkich oferowanych marek.
Nowa generacja tego kompaktowego SUV’a zwraca na siebie uwagę przede wszystkim awangardową stylistyką nadwozia. Odważnie i niezwykle nowocześnie ukształtowany przód – z rozbudowanym grillem i 5-elementowymi przednimi lampami, łączy się z linią karoserii z licznymi przetłoczeniami. Z tyłu ciekawym zabiegiem stylistycznym jest ukrycie wycieraczki pod spojlerem i „zatopione” w szybie logo producenta.
Awangarda zapanowała także wewnątrz. Kierownica zyskała bardzo oryginalną formę, a centralną konsolę zajmuje duży wyświetlacz z panelem dotykowym do obsługi radia oraz wentylacji.
O nowoczesności świadczyć może także gama zastosowanych jednostek napędowych. Tucson oferuje największy w segmencie wybór zelektryfikowanych napędów. Gama obejmuje następujące warianty:
Silnik benzynowy
- 1.6 T-GDI 6MT 2WD o mocy 150KM
- Silniki benzynowe z układem hybrydowym 48V
- 1.6 T-GDI 7DCT 2WD 48V o mocy 150 KM
- 1.6 T-GDI 7DCT 4WD 48V o mocy 180 KM
- Silnik Diesla z układem hybrydowym 48V
- 1.6 CRDI 7DCT 2WD 48V o mocy 136 KM
- Napędy hybrydowe
- 1.6 T-GDI HEV 6AT 2WD o mocy 230 KM
- 1.6 T-GDI HEV 6AT 4WD o mocy 230 KM
Nowy bazowy silnik benzynowy 1.6 T-GDI współpracujący z manualną skrzynią biegów (6MT) i dysponuje mocą 150 koni mechanicznych oraz momentem obrotowy wynoszącym 250 Nm. Moc maksymalna wzrosła względem poprzednika o 18 KM, a moment obrotowy o 89 Nm. Dzięki temu znaczącej poprawie uległa elastyczność, a czas przyśpieszania od 0 do 100 km/h jest lepszy o 1,2 sekundy i wynosi obecnie 10,3 sekundy.
Nowe są także silniki benzynowe 1.6 T-GDI z układem hybrydowym 48V o mocy 150 i 180 koni mechanicznych, które sparowane zostały z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (7DCT). Silnik Diesla 1.6 CRDI z układem hybrydowym 48V o mocy 136 KM ze skrzynią 7DCT został przeniesiony z poprzednika.
Zwieńczenie gamy stanowi nowo opracowany układ hybrydowy o mocy 230 koni mechanicznych. Jest to hybryda, która w zależności od wybranego napędu – na przednie koła lub na wszystkie koła – rozpędza się do 100 km/h w czasie od 8 do 8,3 sekundy.
Hyundai Tucson nowej generacji w podstawowej wersji Start z silnikiem 1.6 T-GDI 6MT 2WD 150KM został wyceniony na 99 900 zł. Wersja Modern z układem hybrydowym to wydatek od 137 900 zł.
Klienci Tucsona mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym trzech nowych: Shimmering Silver, Amazon Grey i Teal. Ponadto istnieje opcja kontrastowego dachu w kolorze Phantom Black lub Dark Knight.
W 2021 roku ofertę uzupełnią odmiany Tucson Plug-in z układem hybrydowym o mocy 265 koni mechanicznych oraz usportowiona wersja N Line.