Countryman, jest największym i najbardziej przestronnym modelem MINI, który z powodzeniem może pełnić funkcję samochodu na co dzień dla 3-4 osobowej rodziny. Nowa generacja ma większe wymiary niż poprzednik: długość nadwozia to 4433 mm, szerokość: 1843 mm i wysokość 1656 mm.
Nowa generacja wprowadza też odmienne warianty stylistyczne: Essential, Classic, Favoured i JCW. Każdy oferuje różnorodne możliwości indywidualizacji samochodu. Poszczególne wersje różnią się kolorem lakieru i dachu, a także elementami wyposażenia wnętrza.
Tradycyjnie, nie tylko dla MINI, ale niemal wszystkich współczesnych samochodów, wstydliwe są parametry silnikowe modeli spalinowych. Zgodnie z zasadą “nie interesuj się”, oficjalne dane są okrojone do mocy. I tak podstawowy model “C” z przednim napędem ma silnik benzynowy o mocy 156 KM, który wraz z układem “miękkiej hybrydy” dostarcza 170 KM. Pozwala to przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,3 s i rozwinąć prędkość maksymalną 212 km/h. Technologia mild hybrid odzyskuje energię z hamowania i poprzez napęd elektryczny wspomaga silnik spalinowy podczas przyspieszania, zmniejszając zużycie paliwa i emisję spalin. Dane w postaci pojemności silnika i ilości cylindrów są skrzętnie pomijane, wygląda jednak na to, że są to 3-cylindrowe jednostki 1.5 znane z BMW.
Druga wersja to JCW ALL4 o mocy 300 KM, osiągająca 400 Nm. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h to 5.4 sekundy, a samochód maksymalnie pojedzie 250 km/h. Wersja JCW Countryman ALL4 w linii John Cooper Works kosztuje od 221 100 zł.
Model bazowy to z kolei wydatek 148 800 zł.