Infiniti, czyli marka będąca luksusową dywizją Nissana, wycofuje się z zachodnio-europejskiego, w tym polskiego, rynku – potwierdziły władze firmy. Niedawno, bo raptem w październiku 2017 roku, w Gdańsku otwarto zupełnie nowy salon sprzedaży i autoryzowany serwis tej marki. Wkrótce obiekt przestanie pełnić swoją funkcję dla Infiniti.
INFINITI Motor Company ogłosiła plan restrukturyzacji, który zakłada skupienie działań na największych i najdynamiczniej rozwijających się rynkach – amerykańskim i chińskim. W związku z tym marka zapowiedziała zakończenie sprzedaży swoich samochodów w krajach Europy Zachodniej po 1 kwietnia 2020 roku, przy jednoczesnym pozostaniu na rynkach Europy Wschodniej.
Opieka nad klientami w Polsce pozostaje bez zmian – mówi Grzegorz Szczypior, prezes Grupy IP, wyłącznego przedstawiciela marki w Polsce. Posiadaczy samochodów Infiniti będziemy otaczać opieką posprzedażną dopóki tylko będą użytkowali swoje samochody. Proszę jednocześnie przyjąć zapewnienie, że jesteśmy i będziemy z Państwem bez jakichkolwiek zmian w zakresie obsługi posprzedażnej i służymy wszelkim wsparciem, jakiego mogliby Państwo potrzebować w okresie użytkowania samochodów.
Sieć sprzedaży w Polsce, będąca częścią systemu dystrybucji dla Europy Zachodniej, będzie funkcjonowała tak jak dotychczas, do 31 marca 2020 r. Ponadto, ze złych wiadomości – od połowy 2019 r. wstrzymana będzie również produkcja modeli Q30 i QX30 w fabryce Sunderland w Wielkiej Brytanii.
W ofercie marki w Polsce pozostają modele Q30 i QX30, produkowane w Japonii modele Q50 i Q60, a także wprowadzony do sprzedaży w Polsce, poza siecią Infiniti Europe, SUV QX60.
Zobacz więcej: Infiniti QX30 oraz QX60
Przed końcem roku ogłoszone zostaną szczegóły specjalnie opracowanego planu, który zapewni kontynuację obsługi posprzedażnej w zakresie usług serwisowych i gwarancyjnych. Z punktu widzenia klientów nic się nie zmieni – gwarancja będzie honorowana do końca jej trwania, a serwis pogwarancyjny, oparty o dostawy części zamiennych poprzez europejską sieć logistyczną aliansu Renault-Nissan i ogólnopolską sieć serwisów Infiniti, będzie funkcjonował tak jak dotychczas.
Jakie są powody wycofania się Infiniti z Europy Zachodniej?
Przede wszystkim niesatysfakcjonujące wyniki sprzedażowe i tym samym nierentowność. W 2018 roku, w całej Europie sprzedano niespełna 6000 nowych Infiniti. Ale to nie wszystko.
Nie jest tajemnicą, iż jednym z powodów decyzji Infiniti Europe są bardzo rygorystyczne przepisy europejskie w zakresie emisji CO2, uderzające w miłośników tradycyjnej motoryzacji oraz aktualną gamę modelową i silnikową marki. Nawet, okrzyknięty rewolucyjnym, silnik o zmiennym stopniu sprężania VC-Turbo, nie spełnia wyśrubowanych nowych norm WLTP i model QX50, który jest weń wyposażony, byłby na przykład we Francji obłożony dodatkowym podatkiem w wysokości 10 tys. euro.