Zwykle nakładanie powłoki kwarcowo-ceramicznej oznacza konieczność wcześniejszego umycia i osuszenia samochodu. Późniejsza pielęgnacja wiąże się również z uzupełnianiem zabezpieczenia odpowiednimi środkami (tzw. quick detailerami) po każdym myciu samochodu. Teraz jednak istnieje sposób na kwarcowe zabezpieczenie samochodu podczas mycia bez dodatkowych zabiegów.
Jest to możliwe dzięki rewolucyjnemu preparatowi z linii Tenzi Detailer – Quartz Shampoo. W odróżnieniu od innych szamponów z dodatkiem hydrowosków czy osuszaczy, trwałość uzyskanej dzięki niemu ochrony ma o wiele wyższą klasę. W tym wypadku możemy wręcz mówić, że preparat zapewnia przede wszystkim zabezpieczenie z dodatkową funkcją skutecznego mycia.
Aplikację należy zacząć od usunięcia grubszych zabrudzeń przy użyciu wody pod ciśnieniem. Dzięki temu nie porysujemy lakieru podczas mycia. Jeśli samochód jest bardzo brudny, to warto wcześniej spryskać go zasadowym środkiem (zwłaszcza dolną część karoserii), by zmiękczyć pokrywający go osad. Polecamy do tego celu preparat Czysta Felga z linii Tenzi Detailer. Warto pamiętać też o wyczyszczeniu lakieru ze śladów smoły i asfaltu z użyciem Tar&Glue Remover, a także usunięciu pyłu z klocków hamulcowych i tzw. lotnej rdzy przy pomocy deironizera Krwawa Felga.
Teraz możemy przejść do mycia zasadniczego, które jest jednocześnie aplikacją powłoki zabezpieczającej. By zrobić to prawidłowo, musimy przygotować dwa czyste wiadra, rękawicę lub miękką gąbkę i oczywiście szampon. Na dno pierwszego wiadra wlewamy od 50 do 100 ml preparatu i dodajemy 5 litrów ciepłej wody. Drugie wiadro będzie służyło do płukania myjki w czystej wodzie, która może być zimna.
Samochód myjemy od góry do dołu, element po elemencie. Pamiętamy przy tym, by średnio co 1 mkw płukać rękawicę lub gąbkę w wiadrze z zimną wodą przed ponownym zanurzeniem w roztworze Quartz Shampoo. Warto pamiętać, że płynny kwarc zawarty w szamponie powoduje szybkie znikanie piany, jednak nie wpływa to w żaden sposób na poślizg myjki, czy skuteczność mycia. Co ciekawe jeszcze w trakcie mycia widać, jak woda zaczyna uciekać – tak samo będą się zachowywały krople deszczu na karoserii podczas jazdy.
Przedostatni etap to spłukiwanie karoserii, czyli usuwanie nadmiaru szamponu wodą pod wysokim ciśnieniem. Już w tym momencie widać, jak silny jest efekt hydrofobowy. Na koniec należy użyć miękkiego ręcznika do osuszenia karoserii i… możemy cieszyć się czystym autem i połyskującym lakierem zabezpieczonym kwarcową powłoką.
A jak należy dbać o to zabezpieczenie? Po prostu przy kolejnych myciach wystarczy również użyć szamponu z kwarcem, co przedłuży trwałość powłoki bez konieczności stosowania dodatkowych preparatów.
Więcej informacji: www.tenzidetailer.com