sobota , 16 października 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow
Mat. prasowy

Japońscy producenci ogumienia w hurtowniach opon – czy znałeś ich wcześniej?

Opony dawniej produkowane były głównie w Europie i Ameryce, jednak marki z tych kontynentów, aby zmniejszyć koszty produkcji, przeniosły wiele fabryk do krajów Dalekiego Wschodu. Z tego powodu coraz częściej do głosu dochodzą producenci na przykład z Chin. Japonia to jednak zupełnie inna historia, długa tradycja i dążenie do perfekcji od podstaw. Poznaj znanych i mniej znanych japońskich producentów opon.

Shojiro Ishibashi – ojciec przemysłu oponiarskiego Japonii, twórca Bridgestone

Shojiro Ishibashi urodził się w 1899 roku w Kurume w rodzinie prowadzącej mały biznes krawiecki. Sam jednak po przejęciu przedsiębiorstwa przerzucił się na buty, a później opony. Z pewnością nie wyobrażał sobie, że przejęcie japońskiego rynku motoryzacyjnego da mu taką sławę i zyski. Warto jednak podkreślić, że Shojiro Ishibashi nie myślał o rodzimym rynku, chciał ekspansji do Europy i Ameryki, bo doskonale zdawał sobie sprawę z tego, że to tam jest najwięcej samochodów, a więc potencjalnych klientów.

Po oficjalnym założeniu spółki Bridgestone w 1931 roku, ta szybko otworzyła swoje pododdziały w innych krajach i na innych kontynentach. Już wiesz, skąd taka popularność producenta w dzisiejszych czasach, coś, co istnieje „u nas” na tyle długo, wydaje się po prostu naszym. Takie podejście w połączeniu z wyjątkową jakością opon Bridgestone (klasa Premium) pozwala firmie sprzedawać każdego roku miliony sztuk ogumienia na światowym rynku.

Sumitomo powołał do życia markę Falken

Sumitomo to marka, której historia sięga 1630 roku, kiedy to były samuraj założył niewielki sklepik pod swoim nazwiskiem. Na przestrzeni wieków firma rozwijała się, a rodzina Sumitomo stała się nawet jedną z najbogatszych w Japonii. Dziś jednak nie o, mimo wszystko, znanym koncernie oponiarskim Sumitomo, a jego marce Falken. To opony pierwotnie skierowane do klientów na rynku amerykańskim i na początku kierowane do miłośników wyścigów. Tak było od 1983 roku, kiedy to marka powstała. Dziś jednak jest to producent ogumienia klasy średniej o bardzo dobrych osiągach jak na swoją cenę. Jego produkcje ma praktycznie każda hurtownia opon w naszym kraju.

Mat. prasowy

Yokohama – jedna z najpopularniejszych firm oponiarskich

Yokohama to marka o podobnej sławie co Bridgestone, choć bardziej burzliwej historii, bo między innymi w 1923 roku trzęsienie ziemi zniszczyło zakład produkcyjny firmy. Producent po tych wydarzeniach pozostał jednak na rynku, a nawet nawiązał współpracę z koncernami motoryzacyjnymi, więc znaczył na nim więcej. Produkuje ogumienie od blisko 100 lat, a jedyną przerwą był okres II Wojny Światowej, choć wtedy wciąż zajmował się produkcją, ale opon do samolotów i innych wojskowych pojazdów. Dziś Yokohama Rubber Company działa na całym świecie, jest to producent opon z klasy premium i zajmuje wysoką pozycję w rankingach sprzedaży.

Toyo Tires – driven to perform

Bridgestone miał Ishibashiego, Toyo Tires z kolei Rikimatsu Tomihise, który był założycielem i jednocześnie motorem napędowym marki, gdy ta wahała się, czy wejść na europejski i amerykański rynek. Toyo ma jedne z najnowocześniejszych ośrodków badawczych na świecie. Przedsiębiorstwo znane jest fanom tuningu i wyścigów, szczególnie japońskiego driftu, choć trzeba podkreślić, że zyskało sławę, sprzedając ogumienie osobowe z klasy średniej o pozytywnym stosunku jakości do ceny. Japonia to kraj innowacji i technologii, nie inaczej jest w przypadku opon, te będą dobrą inwestycją na trudne warunki atmosferyczne i nie tylko!

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Przywrócić czystość i blask wnętrzu – testujemy autokosmetyki od CarStyle.pl

Czyste wnętrze samochodu poprawia komfort podróżowania i przebywania w nim, ale świadczy też o właścicielu. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *