piątek , 24 stycznia 2025
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Jedno z pięćdziesięciu: Audi R8 Green Hell w Audi Centrum Gdańsk

W gdańskim Centrum marki Audi zagościł wyjątkowy egzemplarz sportowego modelu R8. Jest to jeden z pięćdziesięciu wyprodukowanych samochodów dla uczczenia sukcesów Audi R8 LMS w serii wyścigowej 24 Hours on the Nürburgring. Ponieważ ten tor bywa nazywany “zielonym piekłem” (ang. green hell) ze względu na specyfikę trasy przebiegającej w dużej mierze przez lasy, producent postanowił właśnie w ten sposób nazwać swój limitowany samochód. 

Wyścigowe Audi R8 LMS w wersji GT3 zapisało się w historii sportów motorowych za sprawą spektakularnych zwycięstw. W ciągu pierwszych trzech lat obecności w cyklu, między 2009 a 2011 rokiem, samochód odniósł zwycięstwo w klasie GT3 w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring. W latach 2012, 2014, 2015, 2017 i 2019 wygrywał w klasyfikacji ogólnej.

Aby uhonorować te sukcesy, Audi wydało limitowaną edycję seryjnego R8, nazywając ją “Green Hell” i ograniczając produkcję do zaledwie 50 egzemplarzy. Premiera modelu odbyła się podczas tegorocznego 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu.

Drogowe R8 i wyścigowe R8 LMS zostały zaprojektowane i opracowane wspólnie. Około połowa ich części jest identyczna. Model R8 Green Hell czerpie ze sportów motorowych i równocześnie wyraża hołd naszym legendarnym zwycięstwom na Nürburgringu – scharakteryzował nowy model Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH.

Każdy z 50 wydrukowanych Audi R8 Green Hell opatrzony jest numerem limitacji na drzwiach jako matowo-przezroczysta folia dekoracyjna. Egzemplarz, który został zamówiony przez Audi Centrum Gdańsk opatrzony jest numerem 02.

Standardowo, adekwatnie do barw wyścigowych, samochody pomalowane są zielonym lakierem Tioman nawiązujący do „zielonego piekła”. Alternatywnie klienci mogę się jednak zdecydować na jeden z trzech innych lakierów: czarny Mythos, biały Ibis lub szary Daytona.

To jednak nie koniec zmian. R8 Green Hell mają pakiet optyczny w kolorze czarnego matu. W takich barwach są między innymi: przedni spoiler, boczne wkładki progowe, tylna wkładka dyfuzora, boczne wloty z podpisem nazwy modelu, tylne skrzydło oraz obudowy lusterek zewnętrznych. Ponadto, pierścienie i napisy Audi na karoserii są w kolorze czarnym z połyskiem.

Z zewnątrz samochód charakteryzuje się również foliowanym napisem “Green Hell R8” na przedniej szybie oraz ciemnymi okleinami na masce i słupkach dachowych. Koła obute są w felgi z lekkiego stopu, o 5-ramieniach, w kolorze matowej czerni z błyszczącymi akcentami w kolorze czerwonym w rozmiarze 20 clai.

Wewnątrz wszechobecnie zastosowano tapicerkę ze skóry Nappa w kolorze czarnym z kontrastowymi szwami w kolorze kailash green oraz czarną alkantarę. Na podłodze znajdują się dywaniki w kolorze czarnym z czerwoną lamówką i kontrastowymi szwami kailash green oraz wyszywanym napisem.

Napęd modelu R8 Green Hell stanowi wolnossący silnik V10 o pojemności 5.2 l i mocy 620KM. Napęd przekazywany jest na cztery koła poprzez specjalnie dostosowany do tego modelu napęd quattro. Odbywa się to poprzez siedmiobiegową skrzynię S tronic. Czas potrzebny na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego to 3.1 sekundy, a R8 Green Hell może maksymalnie pojechać z prędkością 331 km/h.

Nadwozie samochodu wykonane jest w konstrukcji Audi Space Frame (ASF) – z aluminium i polimeru wzmocnionego włóknem węglowym. Podwozie, łącznie z wałem napędowym, jest prawie całkowicie pokryte gładkimi panelami. Dwa małe dyfuzory w przedniej części kierują powietrze przez nadkola, co pomaga równocześnie w chłodzeniu hamulców. Przed tylną osią panele integrują tak zwane otwory wentylacyjne NACA, które transportują chłodne powietrze do silnika i skrzyni S tronic. Z kolei szeroki dyfuzor z tyłu zapewnia, że ​​przyspieszone powietrze powraca do prędkości otoczenia bez powodowania nadmiernego zawirowania.

Powstały w ten skutek efekt zasysania, umożliwia bardziej harmonijny przepływ powietrza, zwiększając siłę docisku. Podobnie jak w samochodzie wyścigowym, są to zastosowane podwójne wahacze poprzeczne oraz ceramiczne tarcze hamulcowe.

Cena R8 Green Hell w Niemczech wynosi ponad 230 000 €. W Polsce zbliży się do około 1 000 000 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Gdańsk.pl] Od jutra zmiany na estakadzie na Elbląskiej i Sucharskiego

Estakada w ciągu ul. Elbląskiej jest przygotowywana do rozbiórki. W związku z tym we wtorek, …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *