Samochody zabytkowe, szczególnie te starsze niż 100 lat (!) zawsze wzbudzają emocję. Jeden z takich pojazdów trafił na sprzedaż w Gdańsku. Stroną transakcji jest salon Ford BIG Autohandel i tam też można ten unikalny samochód zobaczyć.
FORD model “T” to pierwszy popularny samochód amerykański produkowany masowo. Wyróżniała go wyjątkowa wytrzymałość i wszechstronność zastosowań. Produkowany był z wykorzystaniem unikalnych i najnowocześniejszych wówczas rozwiązań technicznych.
Samochód przeznaczony na sprzedaż to auto eksponowane jako składnik prywatnej kolekcji zabytkowych pojazdów. Stan techniczny samochodu, według opisu z ogłoszenia jest oryginalny i dobry. Serwis wykonywany był na bieżąco, a elementy metalowe podwozia i nadwozia posiadają właściwe zabezpieczenie antykorozyjne.
Auto posiada wybitne kolory historyczno-techniczne i poznawcze odnoszące się do historii amerykańskiej i światowej myśli technicznej związanej z przemysłem samochodowym z początku istnienia motoryzacji w XX wieku. W prezentowanej mosiężnej wersji roadster jest to jedyny egzemplarz w Polsce.
Nadwozie jest otwarte typu roadster, 1-drzwiowe, z karoserią oparta na ramie ze stalowych kształtowników i wzmacniane drewnem. Nakładany miękki dach podtrzymywany jest składanym stelażem. Posiada też dzieloną i składaną szybę przednią.
Zawieszenie ma konstrukcję zależną: na przedniej sztywnej belce i sztywnym tylnym moście, do tego długie wahacze skośne i dwa poprzeczne resory piórowe.
Koła wykonane są z drewna z niewymiennymi oponami fartuchowymi. Ogumienie pneumatyczne, dętkowe o wymiarach: przód: 30×3,00 tył: 30×3,50 firmy Firestone.
Do napędu służy silnik gaźnikowy, czterocylindrowy, rzędowy czterosuwowy, dolnozaworowy, o pojemności skokowej 2960ccm i stopniu sprężania 4:1. Moc maksymalna jaką osiąga to 22,5 KM przy 1600 obr./min. Blok silnika jest żeliwnym odlewem, gaźnik zasilany jest opadowo i nie posiada filtra powietrza.
Napęd przekazywany jest na tylną oś przez planetarną skrzynię biegów sterowaną pedałami o 2 przełożeniach do przodu i jednym do tyłu.
Oświetlenie drogowe jest elektryczne, jednoświatłowe, natomiast oświetlenie pozycyjne – naftowe.
Samochód został wyprodukowany w 1915 roku. Zarejestrowany jest w Polsce i jest wpisany w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków w Warszawie. Cena to 149 900 zł.
Więcej informacji TUTAJ