Jeep Compass to najpopularniejszy model tej marki w Europie. Kompaktowy terenowiec stanowi ponad 40% sprzedaży całkowitej Jeepa na Starym Kontynencie, a jeden na cztery sprzedawane egzemplarze to wersja hybrydowa plug-in. Do gdańskiego salonu Auto Plus trafiła jego najnowsza odmiana w zwracającej na siebie uwagę konfiguracji.
Nowy Compass to pierwsza premiera Jeepa w Europie dla Grupy Stellantis. Samochód jest produkowany w zakładzie Melfi we Włoszech.
Z myślą o europejskich nabywcach zastosowano w nim lepsze rozwiązania jakościowe. Nowy model oferuje także ważne nowe funkcje, które przenoszą go na wyższy poziom pod względem designu, bezpieczeństwa, technologii i funkcjonalności.
Nowy model wyróżnia się odświeżonym profilem, przy jednoczesnym zachowaniu miejskiego, nowoczesnego, charakteru. Nadwozie stało się bardziej eleganckie i nowoczesne. Najbardziej wyraźne zmiany zaszły jednak wewnątrz. Zupełnie nowa kabina, zaprojektowana jest w taki sposób, aby poprawić komfort i życie na pokładzie i uczynić jazdę miejską bardziej inteligentną.
Do najważniejszych elementów należą cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10,25” Full HD, systemem Uconnect 5 z ekranami dotykowymi o przekątnych od 8,4” do 10,1” umieszczony nieco wyżej i przeniesiony bardziej na środek deski rozdzielcze, pięciokrotnie szybszy procesor, system operacyjny Android z bezprzewodową integracją ze smartfonem i aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto, interaktywna nawigacja 3D TomTom i funkcja rozpoznawania naturalnej mowy oraz z usługami Uconnect.
Zadbano także o funkcjonalność – dzięki nowemu rozmieszczeniu konsoli centralnej i zwiększeniu przestrzeni schowków (zapewniającej prawie 4,4 l dodatkowej pojemności – trzykrotnie więcej w porównaniu do 2,8 l w poprzedniej wersji, teraz łącznie 7,2 l.). Ponadto, oferuje bardziej nowoczesny i charakterystyczny styl, dzięki nowej desce rozdzielczej, tunelowi centralnemu, kierownicy i panelom drzwi, wykonanym z wysokiej jakości materiałów.
Nowy Compass oferuje bogatą gamę wydajnych silników spalinowych i hybrydowych plug-in, które są zgodne z normą Euro 6D Final.
Kliencie mogą wybierać teraz w pięciu poziomach wyposażenia (Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk), z pięcioma różnymi kombinacjami jednostek napędowych – benzyna, diesel i hybryda plug-in, trzema skrzyniami biegów (sześciostopniową manualną, automatyczną, dwusprzęgłową (DDCT) lub sześciostopniową automatyczną) – oraz napęd na przednie lub na cztery koła.
Wersja benzynowa jest wyposażona w 1,3-litrowy silnik GSE o mocy 130 KM lub 150 KM, połączony odpowiednio z manualną skrzynią biegów i skrzynią DDCT z podwójnym suchym sprzęgłem, oba z napędem na przednie koła. Uzupełnieniem oferty silników spalinowych jest 1,6-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 130 KM współpracujący z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Gama hybryd plug-in jest oferowana z dwoma poziomami mocy – 190 KM i 240 KM, w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła eAWD.
Ceny w Polsce zaczynają się od 99 900 PLN za model benzynowy z silnikiem 1.3 o mocy 130 KM w wersji Sport.