Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień po raz kolejny realizuje kampanię informacyjno – edukacyjną skierowaną do pomorskich kierowców. Tym razem, oprócz intensywnej promocji w mediach społecznościowych, akcja obecna jest również w świecie offline. A dokładnie w miejscach, o których warto przypomnieć kierowcom, zwłaszcza przed wieczorem pełnym rozrywek – np. na przystankach komunikacji miejskiej.
„Wypij jedno…”, „jedno piwo, to nie piwo…”, „mały szot jeszcze nikogo nie zabił…”. Brzmi znajomo?

Każdorazowe wyjście, pod hasłem „Nie piję”, to litania namów i argumentów otoczenia. Wiek nie ma znaczenia – młodsi czy starsi, wypadamy „lepiej”, kiedy pijemy tak jak całe towarzystwo. Pokusie więc łatwo ulec, nawet jeśli zdecydowaliśmy się na rolę kierowcy i sięgamy po tego „jednego, niewinnego”. Skutki bywają tragiczne. Na szczęście rosnące z roku na rok zainteresowanie kampanią społeczną „Kieruj bez procentów” pokazuje, że nasza mentalność i sposób picia się zmieniają. Na plus.

Dobrze znamy wyzwania z jakimi się wszyscy spotykamy, ponieważ od lat skupiamy się na tym, by profilaktyka zastąpiła ewentualne późniejsze konsekwencje. Chcemy zwrócić uwagę na to, że coraz więcej osób odmawia przysłowiowego „głębszego”, a zdrowy tryb życia często wypiera „imprezowanie na umór”. Stąd zamysł naszej kampanii i wyjście z jej przekazem do świata offline. O nim, w tej zdrowszej i spokojniejszej wersji, też chcemy przypomnieć – mówi Radosław Nowak, kierownik działu profilaktyki z GCPU.
Kampania społeczna Miasta Gdańska „Kieruj bez procentów” pod Patronatem Prezydenta Miasta Gdańska, zdobyła szereg nagród i wyróżnień, w tym m.in. Złotą Tarczę Bezpieczeństwa w konkursie „Orlen. Bezpieczne Drogi 2007”, tytuł Lidera Programu „Razem Bezpieczniej” w 2013 r., a rok później wyróżnienie Wojewody Pomorskiego w konkursie „Na Drodze Do Bezpieczeństwa”.
Głównym celem kampanii jest promowanie trzeźwości wśród kierowców, zasad właściwego postępowania w zdarzeniach drogowych oraz udzielania pierwszej pomocy.