Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Klasa G w Mercedes-Benz Witman. Legenda staje się popularna?

Mercedes Klasy G to jeden z najbardziej kultowych i legendarnych modeli tej marki. Produkowany od 1979 roku, stylistycznie w niewiele zmienionej formie, powstaje do dzisiaj. Jedni go kochają, inni nienawidzą, ale jego legenda ma się teraz lepiej niż kiedykolwiek. W gdańskim salonie Mercedes-Benz Witman spotkać można kilka egzemplarzy Klasy G. To ostatni moment by je oglądać, bo o kupnie można już w zasadzie zapomnieć. Terminy dostaw aktualnie zamawianych egzemplarzy to rok… 2024. 

Ponad roczny okres oczekiwania wynika z przerwy produkcyjnej przewidzianej na rok 2023. Fabryka w austriackim Grazu ma wówczas realizować zamówienia wojskowe i tymczasowo wstrzyma produkcje auto osobowych. Klasa G do oferty ma powrócić w 2024, ale prawdopodobnie już jako EQG – czyli wariant elektryczny.

Tymczasem w gdańskim salonie na ekspozycji podziwiać można trzy egzemplarze Klasy G. Są to dwie sztuki wariantu G63 AMG – będącego w ostatnich miesiącach, najpopularniejszym modelem AMG w Polsce, oraz jeden G 350 d. I ten ostatni jest w tym gronie wyjątkowy.

Mercedes-Benz Klasy G w linii nadwozia PROFESSIONAL

Linia nadwozia PROFESSIONAL nadaje ikonie off-roadu wyjątkowo efektowną, „terenową” tożsamość. Standardowe wyposażenie obejmuje w tym przypadku grille ochronne reflektorów, chlapacze z przodu i z tyłu, a także masywne opony i pięcioramienne obręcze o średnicy 18 cali. Prezentowany egzemplarz doposażono w opcje, takie jak lakier z palety magno oraz wybrane elementy zewnętrzne i wewnętrzne z programu personalizacji G manufaktur.

Miedziany lakier magno odcień kontrastuje z dachem, zderzakami i poszerzeniami nadkoli w czarnym kolorze G manufaktur night black magno. Specyfikacja obejmuje również uchwyt na koło zapasowe PROFESSIONAL na tylnej klapie oraz bagażnik dachowy PROFESSIONAL, na którym można między innymi postawić namiot dachowy. Podobnie jak felgi obie te opcje są wykończone w kolorze matowej czerni, dopasowanym do koncepcji wzornictwa samochodu. W ramach opcjonalnego pakietu Night również obudowy lusterek bocznych i gwiazda Mercedesa mają czarne wykończenie. W kabinie szerokie możliwości indywidualizacji Klasy G demonstrują czarna skórzana tapicerka oraz elementy dekoracyjne z czernionego forniru jesionowego o otwartych porach.

Absurdalny, niedorzeczny i szalony! G63 4×4²

To nie koniec atrakcji dla miłośników Klasy G w Mercedes-Benz Witman. Na zapleczu firmy już czekają na wydanie klientom dwa wyjątkowe egzemplarze Klasy G “do kwadratu”.

To jeszcze bardziej uterenowiona wersja Klasy G z wyraźnie większym prześwitem, wynoszącym 450 mm i chyba najlepszymi obecnie na rynku nowych, seryjnych samochodów, możliwościami do jazdy poza utwardzonymi szlakami.

Fenomenem tego samochodu są osie portalowe. W przeciwieństwie do tradycyjnych, sztywnych, dzięki specjalnym mostom na zwolnicach, koła znajdują się niżej niż na wysokości dyferencjału. W efekcie tego wzrastają możliwości terenowe – np. głębokość brodzenia z 45 cm do 1 metra!

Klasa G “do kwadratu” napędzana jest benzynowym silnikiem 4.0 V8 biturbo o mocy 585 KM wywodzącym się ze sportowego modelu AMG GT.

W Polsce zamówiono dotychczas 70 sztuk nowego Mercedesa-AMG G 63 4×42 . Nieoficjalna cena, bo oficjalnej Mercedes Polska nie ujawnia, wynosi około 2 milionów złotych.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Kolejna nowość w Škoda Plichta – Octavia po liftingu

Sezon nowości w Škodzie trwa w najlepsze. Dopiero co informowaliśmy i testowaliśmy zupełnie nowe generacje …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *