Czołg klasy GTI, a może sportowy autobus. Ten model ze stajni Mercedes-AMG jest bezkonkurencyjny. Do póki BMW nie zaproponuje X7 w prawilnym wydaniu M Power, GLS 63 pozostaje najpotężniejszym SUV’em na rynku, w którym moc ponad 600-koni mechanicznych może równocześnie odczuwać aż 7 pasażerów, pławiąc się przy tym luksusem największego, osobowego modelu Mercedesa.
Z zewnątrz zdobią go charakterystyczne dla AMG elementy, takie jak między innymi osłona chłodnicy z pionowymi, chromowanymi poprzeczkami, muskularnie „wyrzeźbiona” pokrywa silnika oraz standardowe reflektory LED MULTIBEAM oraz nowy przedni zderzak AMG. Z tyłu dominuje nowy, akcentujący szerokość karoserii tylny zderzak AMG ze sportowym dyfuzorem, sąsiadujący z układem wydechowym AMG z dwiema prostokątnymi, podwójnymi rurami wydechowymi. Koła standardowo mają 21-cali średnicy, ale gama obejmuje ponadto sześć alternatywnych wzorów felg o średnicy do 23 cali.
Wnętrze GLS-a 63 jest przepastne. W wersji AMG zastosowano sportowe pedały ze szczotkowanej stali nierdzewnej, podświetlane listwy progowe z napisem „AMG”, czarne dywaniki z logotypem „AMG”. Z kolei zestaw wskaźników AMG wyróżnia się specyficzną zawartością, taką jak funkcja RACETIMER oraz menu startowe AMG i oferuje cztery style wyświetlania do wyboru – klasyczny, sportowy, dyskretny oraz supersportowy.
Przednie fotele z emblematami „AMG” na oparciach, standardowo pokryte są czarną skórą nappa. Do wyboru jest siedem innych wariantów kolorystycznych i materiałowych. Wielokonturowe fotele kierowcy i pasażera z przodu wyposażono w wentylację oraz pakiet pamięci. Siedzenia w drugim rzędzie są standardowo podgrzewane, a za dopłatą oferowany jest trzeci rząd foteli.
Nowy model otrzymał również trójramienną, ergonomiczną kierownicę AMG, ze spłaszczonym u dołu wieńcem oraz aluminiowymi łopatkami zmiany biegów.
Napęd stanowi 4-litrowy silnik V8 biturbo, który po raz pierwszy został wyposażony w zintegrowany rozrusznikoalternator EQ Boost. Jednostka napędowa rozwija moc 612 KM oraz imponujący moment obrotowy do 850 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,2 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 250 km/h lub z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG – 280 km/h. Moc płynie na wszystkie 4 koła poprzez 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT.
Za komfort jazdy, ale także prowadzenie, odpowiada samopoziomujące się zawieszenie pneumatyczne z ciągłą regulacją tłumienia, które utrzymuje stały prześwit niezależnie od obciążenia pojazdu. Jego wysokość zostaje zmniejszona o 10 mm w programach AMG DYNAMIC SELECT Sport i Sport+. W trybie Comfort natomiast pojazd nie jest obniżany o 10 mm, dopóki prędkość nie przekroczy 120 km/h, i wraca do normalnego poziomu, gdy prędkość spadnie poniżej 70 km/h. Zmniejsza to opór aerodynamiczny, a tym samym zużycie paliwa. Ponadto, dzięki obniżeniu położenia środka ciężkości, wzrasta stabilność prowadzenia. Na nawierzchniach marnej jakości lub podjazdach prześwit można zwiększyć o 55 mm – zarówno na postoju, jak i podczas jazdy z prędkością do 70 km/h.
Ponieważ GLS w wydaniu AMG waży ponad 2.6 tony, dużo pracy ma układ hamulcowy. Na przedniej osi zastosowano wewnętrznie wentylowane i perforowane, zintegrowane tarcze hamulcowe o wymiarach 400 x 38 mm, z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami polakierowanymi na szaro, z białym napisem „AMG”. Z tyłu zamontowano wewnętrznie wentylowane zintegrowane tarcze hamulcowe o wymiarach370 x 32 mm i pływające zaciski 1-tłoczkowe.
Ceny nowego GLS’a w wydaniu 63 od AMG rozpoczynają się od 755 000 zł.