Slider
Slider

Klasyczne modele w trójmiejskich salonach

W salonach samochodowych dominują samochody nowe. Błyszczące i pachnące, które mają przyciągnąć nabywców, gotowych zakupić te lub podobne modele. Coraz częściej jednak w trójmiejskich salonach, obok tych nowych samochodów, pojawiają się również klasyki. Przyjrzeliśmy się im i poznaliśmy ich historię. 

Subaru Zdanowicz

W autoryzowanym serwisie Subaru, należącym do firmy Zdanowicz zobaczyć można model Forester pierwszej serii, pochodzący z 2001 roku. Auto wyposażone jest w 2-litrowy benzynowy silnik oraz automatyczną skrzynię biegów.

Klasyki w salonach - Subaru Zdanowicz-08217To pierwszy egzemplarz Subaru jaki sprzedaliśmy w naszej firmie – mówi Krzysztof Sowa, specjalista ds. sprzedaży samochodów Subaru Zdanowicz.

Z marketingowego punktu widzenia, jeszcze istotniejszy jest fakt, że ten egzemplarz legitymuje się już 440 000 kilometrów przebiegu i jak twierdzą pracownicy serwisu, nigdy nie uległ żadnej awarii i oczywiście wciąż jest na chodzie.

Wszyscy mówią o jakości… Subaru to udowadnia – taki napis widnieje na samochodzie.

Zobacz również: Rozbudowany serwis firmy Zdanowicz

Ford BIG AutoHandel

Tuż obok, w salonie marki Ford, stoi zabytkowy model T z 1915 roku (!). Posiada on 4-cylindrowy silnik o pojemności 2896 ccm, generujący moc 24 koni mechanicznych. Nadwozie oczywiście jest w kolorze czarnym – zgodnie z mottem tego modelu, które wygłaszał Henry Ford – „Model T można kupić w każdym kolorze, pod warunkiem, że będzie to czarny”.

Klasyki w salonach - Ford BIG AutoHandel-08223

Prezentowany egzemplarz jest własnością właściciela firmy BIG AutoHandel, a na stronie internetowej dealera znaleźć można szczegółowo rozpisaną procedurę jazdy tym autem:

Technika jazdy Fordem T:
Klasyki w salonach - Ford BIG AutoHandel-08227Ogólnie rzecz ujmując, za sprawą przekładni planetarnej model T prowadził się w sposób oryginalny, lecz jednocześnie bardzo prosty. Posiadał 3 pedały, w tym środkowy nieco  wysunięty w strone kierowcy. Lewy odpowiadał za jazde do przodu, środkowy za jazdę do tyłu a prawy uruchamiał hamulec zasadniczy. Dalej sprawa nieco się komplikuje. Przed uruchomieniem należało zaciągnąć hamulec pomocniczy, co powodowało wciśnięcie lewego pedału do połowy z jednoczesnym wysprzęgleniem. Wciskając go do oporu  załączany był pierwszy bieg a puszczająć pedał zupełnie, drugi bieg. Szybkość regulowało się manetką przy kole kierownicy. Podczas jazdy do przodu, wciśnięcie środkowego pedału (jazda do tyłu) powodowało hamowanie pojazdu i dopiero po zatrzymaniu samochód kontynuował jazdę do tyłu. W drugą stronę sytuacja wyglądała analogicznie. System ten sprawdzał się znakomicie, gdy auto się zakopało lub ugrzęzło. Wciskając na przemian pedały lewy i środkowy można było rozbujać auto i łatwo „wyjechać z opresji”.

Ford BIG AutoHandel

Klasyki w salonach - Ford BIG AutoHandel-08226

Klasyczne samochody pojawiają się także jako element ekspozycji tymczasowej przy różnych okazjach. Podczas Dni Otwartych w salonie Toyoty w Rumi, w listopadzie tego roku gości wchodzących do salonu witała biała Corolla E9 mk IV z końca lat 80-tych.

Na klasyczny akcent zdecydował się również drugi, trójmiejski dealer Toyoty, firma Carter, która podczas weekendu 4×4 w Kolibkach pokazała obok najnowszych terenowych modeli, również zabytkowy (i do tego jeżdżący w terenie!) model Land Cruiser.

Zobacz również: Weekend 4×4 z Toyotą Carter w Kolibkach

Weekend 4x4 Toyota Carter-04716

W podobnym guście, w salonie Serwis Haller zadebiutowała najnowsza Astra, której towarzyszyły poprzednie modele, z najstarszą – I generacją, włącznie.

Kiedy dealer Plichta prezentował swoim klientom najnowszego Volkswagena Passata, nie zapomniał o tym, jakie samochody produkowała niemiecka firma, zanim uzyskał on autoryzacyjne na ich sprzedaż. W podobnym guście zorganizowano otwarcie nowego, ogromnego salonu Volkswagena w Gdyni.

Moda na nawiązanie do historii i tradycji odnaleźć można także poza Trójmiastem. Głównym akcentem tegorocznej, ogólnopolskiej prezentacji najnowszej odmiany Porsche 911, był klasyczny model 930, który niejako zaprosił na scenę młodsze siostry.

Premiera Porsche 911-06817

Również dealer szwedzkiej marki Volvo nie zapomniał o dawnych wytworach „swojej” firmy i od czasu do czasu, przy różnych okazjach (w salonie, jak i poza nim) spotkać można unikatowy model P1800 z 1966 roku. W tym roku zobaczyć go można było między innymi w miasteczku Volvo w Gdyni, zorganizowanym podczas Volvo Gdynia Sailing Days.

Volvo Gdynia Sailing Days-00349

Jakkolwiek by na to nie patrzeć, chyba nie uda się znaleźć negatywnych aspektów takich klasycznych prezentacji. Każdy miłośnik motoryzacji lubi popatrzeć na motoryzację w dawnym wydaniu, a klienci z całą pewnością powinni docenić dziedzictwo producenta, którego samochody go interesują.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Wideo] Przedpremierowo – zupełnie nowy Nissan Qashqai w salonie Nissan Zdunek KMJ Gdynia

Od 7 do 11 maja w salonie Nissan Zdunek KMJ w Gdyni, a następnie, do …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *