Slider

Klasyczne Porsche 911 Carrera w Porsche Approved – inwestycja na trudne czasy?

Legendarne 911’tki od Porsche to jeden z najbardziej pożądanych samochodów sportowych na świecie. Zazwyczaj nie są tak wartościowe jak Ferrari czy Lamborghini, ale mają spore grono wyznawców, którzy są gotowi sporo za nie zapłacić. A w przypadku niektórych modeli coraz więcej! Pierwsze serie 930 oraz 964 zyskały już na wartości w ostatnich latach bardzo dużo. Zakup 993 w cenie nowego samochodu średniej klasy to niestety wspomnienie, ale ten model nie osiągnął jeszcze swojego maksimum. Wschodzącą gwiazdą jest natomiast przełomowe 996. Ciekawe egzemplarze obu generacji trafiły niedawno na sprzedaż w sopockim salonie Porsche Approved, działającym przy Porsche Centrum Sopot.

Porsche 911, typ 993, to jedno z najbardziej pożądanych wcieleń tego sportowego modelu. Generacja ta, mimo zachowania charakterystycznego kształtu „jedenastki”, wprowadziła nowoczesną jak na tamte lata stylistykę. Ewolucję przeszło także zawieszenie i co się z tym wiążę prowadzenie.

Rynkowy debiut generacji 993 nastąpił w 1993 roku. Początkowo producent zaoferował wersję Coupe i Cabriolet. W 1995 roku dołączyło nadwozie typu Targa i to w nowej postaci: zamiast zdejmowanego hardtopu miało niemal całkowicie przeszklony dach, sięgający aż do tylnej szyby. Był to też ostatni model 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Do momentu debiutu następcy (chłodzonego cieszą) w 1998 r. wyprodukowano łącznie 68 881 egzemplarzy typu 993.

Egzemplarz z sopockiego salonu należy do stałego klienta Porsche Centrum Sopot i doświadczonego kolekcjonera tych modeli. Jest to wersja Carrera 2, w kolorze Polar Silver. Wyprodukowany został w 1996 roku, czyli jest to model po liftingu z innowacyjnym systemem VarioRam, który zmienia układ dolotowy w zależności od obrotów silnika.

Co najciekawsze, samochód pochodzi z rynku chińskiego. W czasach gdy został on zakupiony, w Państwie Środka obowiązywały bardzo wysokie cła i podatki na tego typu, europejskie produkty. Tym samym na samochód taki jak Porsche, pozwolić mogli sobie jedynie najbogatsi obywatele Chin.

Samochód trafił z powrotem do Europy za sprawą drugiego właściciela – niemieckiego architekta. Inżynier podczas kontraktowej pracy w Chinach, poznał pierwszego właściciela i po wielu miesiącach przekonał go do odsprzedaży prezentowanej 911’tki. Porsche trafiło do „domu”, bo nowy właściciel mieszkał zaledwie 15 kilometrów od fabryki w Zuffenhausen.

Obaj użytkownicy nie używali go zbyt intensywnie, bowiem przez 25 lat swojej egzystencji, Porsche przejechało niespełna 40 000 kilometrów.

Napęd samochodu to 3.6 litrowy bokser generujący 285 KM mocy. Przekazywana jest ona na tylne koła poprzez automatyczną skrzynię tiptronic, z przyciskami do zmiany na kierownicy. Wyposażenie jest oryginalne, a w jego skład wchodzi między innymi szyberdach, elektrycznie sterowana fotele, światła xenonowe oraz automatycznie wysuwany spojler. Czyli prawdziwe bogactwo lat 90-tych!

Samochód jest po corocznym przeglądzie w Porsche Centrum Sopot, a jego cena to 439 993 zł.

Zobacz również : Porsche 911 964 w Porsche Approved Sopot 

911 (996) Carrera z Japonii

996 czyli piąta generacją 911, produkowana od 1997 r., wprowadziła „jedenastki” w nową epokę. Odtąd producent zaprzestał stosowania jednostek chłodzonych powietrzem, na rzecz cieczy.

Ta generacją miała też pomóc producentowi uporać się z problemami finansowymi. Skupiono się więc na obniżeniu kosztów produkcji poprzez maksymalną kompatybilność części samochodu z innymi seriami modelowymi, takimi jak Boxster, a także m.in. na spełnieniu zaktualizowanych przepisów dotyczących bezpieczeństwa oraz emisji spalin. Stylistycznie nowe Porsche wciąż oferuje garbatą sylwetkę, ale zyskało też nową „twarz”. Charakterystyczne okrągłe reflektory, zastąpiono lampą zespoloną z kierunkowskazem o kształcie, który wówczas szokował, ale przyjął się nawet w obecnych modelach Porsche.

Produkcja 996 trwała do 2005 r. Powstało w tym czasie 175 262 egzemplarzy co należy uznać za ogromny sukces. Może właśnie przez tę „popularność” oraz przełomowe nowości – takie jak silniki chłodzone cieczą oraz nową stylistykę – model ten przez ostatnie lata nie był tak pożądany jak poprzednie generacje. Teraz jednak wraca do łask i to prawdopodobnie ostatni moment na zakup tego auta w cenie nowego, rodzinnego kombi.

Prezentowany w sopockim salonie egzemplarz to model Carrera 2 z 2000 roku. Legitymuje się przebiegiem 46 000 kilometrów, nadwozie pokrywa lakier Arctic Silver Metallic a w wyposażeniu są między innymi oryginalne 18-calowe alufelgi od modelu Turbo.

Cena to 149 911 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni rozpoczął pozimowe przeglądy stanu nawierzchni jezdni

Odwilż to czas, w którym zima uwidocznia swoje destrukcyjne oblicze – dziury w nawierzchni jezdni. …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *