344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Klasyczne Porsche 912 Targa z 1969 roku w Porsche Approved Sopot

Kolejny ciekawy klasyk trafił do oferty sopockiego salonu Porsche Approved. Tym razem jest to Porsche 912, czyli skromniejsza, można powiedzieć „budżetowa” wersja modelu 911. Główną zmianą w stosunku do „jedenastki” jest 4-cylindrowy silnik i uboższe wyposażenie standardowe. Samochód nosi numer 100 z serii 800 wyprodukowanych, jedynie w 1969 roku, z szerokim rozstawem osi. Cena samochodu to 359 912 zł. 

Model 912 produkowany był w latach 1965 – 1969. Jego wprowadzenie do oferty podyktowane było tym, że topowy wówczas model 911, który zastąpił produkowane wcześniej 356, był po prostu drogi. Aby ustrzec się spadku sprzedaży ze względu na znaczny wzrost ceny sportowego auta, Porsche zdecydowało się „zubożyć” 911, między innymi zastępując 6-cylindrowy silnik, jednostką 4-cylindrową z 356 oraz redukując wyposażenie.

W ten sposób powstało 912, który miał bardziej przystępną cenę od 911, mimo, że wizualnie oba samochody nie wiele się różniły. Zamierzony efekt udało się osiągnąć i ten model sprzedawał się przez pierwszych kilka lat nawet lepiej od 911. Łącznie powstało ponad 30 000 sztuk 912’tek.

Prezentowany w sopockim salonie egzemplarz to wersja Targa, czyli ze zdejmowaną częścią dachu nad przednimi fotelami. Co ciekawe, Porsche 912 w takim wydaniu użytkowane były też przez policję. Wyjątkowy, bo stutysięczny egzemplarz, został przekazany niemieckiej policji. Produkcję 912 zaprzestano w 1970 roku, kiedy to zastąpił go model 914.

Samochód, ważący niespełna 1000 kilogramów, napędzany jest przez silnik typu boxer o pojemności 1.6, generujący moc 90 koni mechanicznych. Napęd przekazywany jest na tylną oś, a maksymalna prędkość podawana w latach produkcji to 185 km/h.

Auto przeszło kompletną renowację i od tego czasu przejechało około 870 mil. Nowy właściciel zapłacić musi za nie 359 912 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Hyundai Margo zaprasza do skorzystania ze specjalnych ofert wyprzedażowych

Popularny i ceniony SUV Tucson, miejski crossover Kona, a może konserwatywny, kompaktowy i30? Wybór modeli …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *