środa , 20 października 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Klasyczny i zarazem elektryczny Fiat 500 EV zbudowany w firmie Derwisz już jeździ po Trójmieście!

Klasyczny i elektryczny - Fiat 500 EV Derwisz już na drodze-1041Klasyczny samochód z elektrycznym napędem to trend, który do Trójmiasta przywędrował z zachodniej Europy. Wyśrubowane normy emisji spalin powodują, że klasyki mimo niewątpliwego uroku, stają się niemile widziane w centrach dużych metropolii. Sposobem na wyróżnienie się z tłumu jest konwersja silnika spalinowego na elektryczny. Taką właśnie próbę podjęła firma Derwisz z Gdańska, która przebudowała klasycznego Fiata 500 na pojazd zasilany jedynie prądem. 

„Pięćsetka” z 1971 roku przeszła właśnie pierwszy cykl jazd testowych i została oficjalnie pokazana przedstawicielom trójmiejskich mediów.

Klasyczny i elektryczny - Fiat 500 EV Derwisz już na drodze-1031

Cały czas trwa proces optymalizowania własności auta, nadszedł jednak czas aby pokazać mediom jak jeździ się elektrycznym klasykiem – mówi twórca pojazdu, Jakub Zadrożny z firmy Derwisz. – Tym bardziej, że jest się już czym pochwalić. Przyspieszenie elektrycznej 500’ki jest znacznie większe niż benzynowego oryginału. Nie określona została jeszcze prędkość maksymalna.

Zobacz więcej: W Gdańsku powstaje “elektryk” w nadwoziu klasycznego Fiata 500

Pierwsze jazdy próbne pokazują, że mały Fiat ma silne serce. 500’tka dziarsko nabiera prędkości i z dużą łatwości pokonuje miejskie drogi. Wewnątrz pozostał urok dawnej motoryzacji, chociaż wrażenia akustyczne są już inne. Silnik pracuje niemal bezszelestnie, ale za to wyraźnie słychać pracę skrzyni biegów i skrzypienie całej konstrukcji.

Klasyczny i elektryczny - Fiat 500 EV Derwisz już na drodze-1060

Samochód jest o około 60 kilogramów cięższy niż model seryjny z silnikiem spalinowym. Miejsce motoru zastąpiła jednostka elektryczna i dwa akumulatory trakcyjno-żelowe. Kolejne 4 znalazły się w przestrzeni bagażowej z przodu samochodu. Silnik elektryczny ma 23 KW czyli około 31 koni mechanicznych (o 10 więcej niż seryjny silnik benzynowy).

Fiat 500 EV Derwisz ładowany jest z tradycyjnego gniazdka i trwa to około 6-8 godzin. Zasięg z w pełni naładowanymi akumulatorami w jeździe miejskiej wynosi około 50 kilometrów, co wciąż nie satysfakcjonuje twórcy samochodu. Celem jest 100 kilometrów.

Od lewej: Jakub Zadrożny, twórca samochodu, Bartosz Gondek, publicysta motoryzacyjny zaangażowany w ten projekt.
Od lewej: Jakub Zadrożny, twórca samochodu, Bartosz Gondek, publicysta motoryzacyjny zaangażowany w ten projekt.

Celem budowy elektrycznej 500’ki było z jednej strony stworzenie pojazdu wpisującego się w nowe trendy w segmencie samochodów klasycznych, z drugiej zaś oddanie hołdu konstruktorom 500’ki – przekonuje Bartosz Gondek, publicysta motoryzacyjny i miłośnik klasycznej motoryzacji.

Całościowy koszt projektu elektrycznej 500’tki, wraz z zakupem samochodu wyniósł ponado 40 000 zł

Pierwsza publiczna prezentacja samochodu planowana jest 19 maja, podczas „Nocy Muzeów”, w Kuźni Wodnej, oddziale Muzeum Gdańska.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Mercedes-Benz SL500 Brabus, kastomowy Chevrolet i rzadki Opel – studio Precyzyjni w pełni sezonu

Wiosna to dobry czas dla studiów zaawansowanej kosmetyki samochodowej. W tym okresie często pojawiają się …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *