poniedziałek , Listopad 18 2019
Strona główna / Wiadomości / Spotkania/zloty/eventy / Klasyki przy molo – czyli VI edycja V.S.O.P.O.T Prestiżowa Wystawa Zabytkowych Aut w Sopocie

Klasyki przy molo – czyli VI edycja V.S.O.P.O.T Prestiżowa Wystawa Zabytkowych Aut w Sopocie

VI edycja V.S.O.P.O.T Classic Moto Story - prestiżowy pokaz zabytkowych aut w Sopocie-06736Sopockie Stowarzyszenie Classic Moto Story co roku organizuje kilka wystaw klasycznej motoryzacji w Trójmieście i okolicach. Kulminacyjną imprezą jest zawsze pokaz o nazwie V.S.O.P.O.T – czyli Prestiżowa Wystawa Zabytkowych Aut w Sopocie. W tym roku, 1 września odbyła się już VI edycja tego wydarzenia. Zgromadziła ona kilkadziesiąt klasycznych samochodów, z których wiele jest nowością na trójmiejskiej arenie „klasyków”. 

Kiedy już udało się przedrzeć przez typowe dla Sopotu przy słonecznej pogodzie korki i szczęśliwie znaleźć miejsce parkingowe, odwiedzającym Skwer Kuracyjny ukazał się widok lśniących, pięknych, ponad 50 zabytkowych samochodów.

Wśród nich – kilka perełek. W gronie najstarszych samochodów zlotu był między innymi Ford A Sport Coupe z 1928 roku, klasyczny Jeep Willys oraz Mercedes 170.

Wystawa podzielona była na kilka sektorów – najliczniejszą reprezentację miała marka Mercedes-Benz z modelami z różnych epok. Od tak zwanych „pontonów”, poprzez „skrzydlaka” W111, W115, W123 po luksusowe krążowniki lat 80-tych oznaczone kodem C126 i W126. Trafił się także stosunkowo młody egzemplarz serii W140 „Bagged AMG”, który przebudowany został w Trójmieście.

VI edycja V.S.O.P.O.T Classic Moto Story - prestiżowy pokaz zabytkowych aut w Sopocie-06695

W sektorze samochodów niemieckich uwagę zwracało klasyczne Porsche 911T pierwszej generacji w zielonym kolorze, które dotąd nie było eksponowane na tego typu imprezach. Obok zaparkowała także IFA F9 – bardzo rzadki już model samochodu, należący do Anny i Marka Gut, organizatorów wydarzenia.

Nasza Ifa F9 wyprodukowana została w 1955r. Jednak dopiero 3 lata później została zakupiona przez pierwszego właściciela. Był to hydraulik z Miśni, co ciekawe i unikatowe – urodzony w 1889 roku. Zaczęło nas zastanawiać, co się z nią działo przez pierwsze 3 lata, bo to niemożliwe, aby w tamtych czasach nowe auto nie zostało zakupione od ręki. Napisaliśmy do archiwum w Miśni zapytanie i przyszła bardzo zaskakująca informacja. Pierwszym oficjalnym właścicielem był 69 letni nasz hydraulik, ale wcześniej auto jeździło dla Stasi – niemieckiej bezpieki – opowiada Marek Gut, właściciel samochodu.

Kolejne sektory to między innymi samochody amerykańskie, z między innymi rzadkim Chryslerem Cordoba, kilka modeli produkcji włoskiej – wśród nich kolejna „perełka” wystawy – Ferrari Mondial T Cabriolet oraz liczna reprezentacja samochodów produkcji polskiej, z Warszawą Pick-Up w stanie „nadgryzionym zębem czasu” włącznie.

VI edycja V.S.O.P.O.T Classic Moto Story - prestiżowy pokaz zabytkowych aut w Sopocie-06730

Sezon klasycznej motoryzacji w naszym klimacie pomału dobiega końca, jest to więc prawdopodobnie jedna z ostatnich imprez tego typu w Trójmieście. Miesiące jesienno-zimowe nie sprzyjają zabytkowym samochodom i poza kilkoma okazjami – jak np. Święto 11 listopada, raczej nie wyjeżdżają one na ulice.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Zmiany subtelne, ale znaczące. Nowy Lexus RX debiutuje w Trójmieście

Lexus RX to najpopularniejszy na świecie hybrydowy SUV klasy premium i najlepiej sprzedający się model ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *