sobota , 16 października 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Kolejny elektryk na rynku: Nowa Kia e-Soul debiutuje w KIA JD Kulej

KIA rozwija swoją ofertę zelektryfikowanych samochodów. Testy drogowe zagranicznych mediów sugerują nawet, że robi to skuteczniej niż inni, bardziej doświadczeni na tym polu producenci. Na pierwsze jazdy testowe trzeba jeszcze moment poczekać, ale w sopockim salonie KIA JD Kulej spotkać można i dokładnie obejrzeć nowy model zasilany prądem: e-Soul. 

Nad urodą nowego samochodu raczej nie ma co się rozwodzić – ale się komuś podoba, albo nie. Stylistyka nadwozia przybrała charakterystyczne dla tego modelu pudełkowate kształty (bardzo lubiane w Azji), ale w nowoczesnym i „innym” wydaniu.

Nowa Kia e-Soul jest dostępna z dwoma akumulatorami o różnej pojemności do wyboru. Nabywcy mają do wyboru większy akumulator o pojemności 64 kWh, który zapewnia większy zasięg lub mniejszy o pojemności 39,2 kWh. Bateria nowej generacji w e-Soul została wyprodukowana zgodnie ze standardami wydajności obowiązującymi w Europie. Model został także wyposażony w technologię szybkiego ładowania w standardzie (CCS). Combined Charging System jest standardowo montowana w obu modelach e-Soul i umożliwia krótsze postoje podczas ładowania. Przy pomocy szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW obydwa akumulatory można naładować od 20% do 80% pojemności w 42 minuty. Zasięg, według zapewnień producenta wynosić ma do 452 kilometrów na jednym, pełnym ładowaniu.

Ponadto e-Soul jest wyposażony w szereg technologii odzyskiwania energii. Obejmują one energooszczędną pompę ciepła, który pochłania ciepło emitowane przez układ chłodzenia akumulatorów. Elektryczny miejski crossover jest również wyposażony w innowacyjny system indywidualnego sterowania wentylacją i klimatyzacją, który wyłącza wentylację kabiny po stronie pasażera i utrzymuje ją jedynie po stronie kierowcy. e-Soul standardowo jest także wyposażony w innowacyjny układ hamulcowy z odzyskiem energii, obsługiwany przez łopatki zmiany biegów przy kierownicy. System daje możliwość wyhamowania samochodu i odzyskania energii kinetycznej, aby zwiększyć zasięg i zmniejszyć zużycie energii. Kierowca ma do dyspozycji jeden z pięciu poziomów hamowania regeneracyjnego, w zależności od ilości energii, którą chcą odzyskać. Maksymalny poziom hamowania regeneracyjnego umożliwia jazdę z wykorzystaniem tylko pedału przyspieszenia, bez konieczności hamowania przy użyciu pedału hamulca. Układ hamowania regeneracyjnego może również automatycznie regulować poziom hamowania, jeśli wykryje, że samochód z przodu hamuje. Zapewnia to bardziej płynną jazdę szczególnie na stromym zjeździe. Wskaźnik Smart Eco Pedal Guide na zestawie wskaźników informuje kierowcę o zużyciu akumulatora w czasie rzeczywistym.

Silnik generuje ekwiwalent 204 koni mechanicznych i dostarcza 395 Nm momentu obrotowego. E-Soul przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7.6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 167 km/h.

e-Soul jest produkowany w zakładzie Kia w Gwangju w Korei.

Niestety, mimo obecności samochodu u lokalnego dealera, nie jesteśmy w stanie podać zbyt wielu szczegółów na temat nowego „elektryka” od KII. Producent nie ujawnił jeszcze danych handlowych, więc póki co, nawet cena pozostaje tajemnicą.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Gdynia.pl] Na Trasie Kaszubskiej w Gdyni praca wre

Trasa Kaszubska rośnie w oczach, w tym także jej część znajdująca się w Gdyni. Węzły …

2 komentarze

  1. Kolejny elektryk… tego nam było trzeba

  2. Elektryki produkowane są na potęgę ale to ślepy zaułek. Już więcej sensu ma napęd hybrydowy toyoty, a rozwiązanie które powinno być rozwijane to napęd wodorowy jak w mirai

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *